مراحل تهیه
- 1
اول بگم از شاتوت های کاملا رسیده استفاده نکنید کال هم نباشه ؛از نظر رسیده بودن باید متوسط باشه نه رسیده رسیده نه سفت وکال
- 2
دم شاتوت ها رو میگیریم اکه برگی چوبی چیزی به اونها چسبیده جدا میکنیم اگه شاتوت ها رو با دست چیده باشید مثل من ؛نیاز به شستن اونا نیست اکه شسته بشن کلی رنگ از دست میدن شکر لابلای شاتوت ها پاشیده میشه ویه روز میره داخل یخچال
- 3
شاتوت مثل میوه هایی مثل آلبالو وتوت فرنگی آب زیادی نمیندازه ؛روز بعد همون طور میذاریم روی حرارت زیاد وتند تند کف هاشو میگیریم
- 4
اگه یه وقت خواست سر بره شعله رو کمی پایین میدیم اما کم نکنید که مدت پخت مربا زیاد میشه ورنگش تیره
- 5
بعد از 20 دقیقه شاتوت ها واب مربا رو تست کنید که مغز شاتوت پخته شده باشه واب مربا هم تست بشه که قوام اومده باشه در آخر یک قاشق آبلیمو بهش اضافه کنید وشعله رو خاموش کنید وچند ساعتی بذارید در دمای محیط تا سرد سرد بشه میتونید دانه های توت که روی مربا جمع شده رو با یه کفگیر جدا کنید تا مربا شکل بهتری بگیره بعد داخل ظرف مورد نظر منتقل کنید و در یخچال نگهداری کنید شهد اضافه رو هم میتونید جدا کنید و به عنوان شربت استفاده کنید
کلمات کلیدی
دستورهای مشابه
دستورهای پیشنهادی بیشتر










نظرات