کیک شربتی بسیارخوش عطر

این کیک با بافت عالی وعطربی نظیرش تقدیم به نگاه گرمتون
زمانیکه این کیکو میپزید اشپزخونه تون بوی گل میگیره🌹🌹
کیک شربتی بسیارخوش عطر
این کیک با بافت عالی وعطربی نظیرش تقدیم به نگاه گرمتون
زمانیکه این کیکو میپزید اشپزخونه تون بوی گل میگیره🌹🌹
مراحل تهیه
- 1
تخم مرغ وانیل شکر نصف مقدار پودر هل را با همزن برقی حدود ۵دقیقه میزنیم تا کاملا حجیم و کرم رنگ بشه ؛بعد شیر اضافه میشه که بهتره خیلی کم گرمش کنیم بعد اضافه کنیم تندتند بزنیم تا تخم مرغ ها نبنده؛بعد روغن اضافه میشه خیلی کم هم میزنیم من در این مرحله خیلی کم زعفران به مایه اضافه کردم تا خوش رنگ بشه البته دلخواهه وهمزن برقی رو کنار میذاریم
- 2
آرد وبکینگ پودر ۳بار الک شده باشه کم کم روی مواد الک میکنیم و با لیسک حالت دورانی فولد میکنیم تا پف مواد نخوابه مواد در قالب ۲۰تا ۲۲ریخته میشه اگه قالب دیگه ای داشتید میتونید استفاده کنید البته قالبی باشه که ظرفیت کیک سه تا چهار تخم مرغی داشته باشه
- 3
دمای فر ۱۸۰مدت پخت ۴۰تا۴۵دقیقه در این فاصله شربت کیکو درست میکنیم آب گلاب شکر زعفران ونصف پودر هل روی حرارت میذاریم تا به جوش بیاد حدود ۳۰ثانیه جوشید کافیه نمیخوایم شربت غلیظ بشه
- 4
کیک که از فر دراومد از حرارت افتاد شربت که کمی گرمه بهش اضافه میکنیم و در قالب خودش میذاریم تا شربت به خورد کیک بره بعد به دلخواه میتونید با پودر نارگیل پودر پسته وپودر گل محمدی تزیینش کنید
کلمات کلیدی
دستورهای مشابه
دستورهای پیشنهادی بیشتر




نظرات (2)