بودرة كاكاو النسكويك🐰بأربع مكونات✌️✌️

طبعاً في الشتاء بنحتاج نشرب حاجات ساخنة☕🍵🥃 كتير عشان تدفينا وبالذات الاطفال 👶🧒بتحب كاكاو النسكويك🐰 والكبار👨💼👩💼 كمان ✋😁وطبعا كل حاجة بقيت غالية.. طيب ليه منعملهاش في البيت🤔.. وتبقى بمكونات سهلة وبسيطة وتبقى جاهزة عندنا دايما يادوبك نأخذ منها ملعقة على كباية اللبن الساخنة🥛وخلاص كده 😍👏... النهاردة هعملكوا بودرة النسكويك في البيت وطعمه تحفة😍😋
#تحدي_الشيف_الذهبي
#الشيف_الذهبي
#بودرة_النسكويك
#مشروبات_سريعة
#مشروبات_ساخنة
#مشروبات_شتوية
#كوكينا_cookina
بودرة كاكاو النسكويك🐰بأربع مكونات✌️✌️
طبعاً في الشتاء بنحتاج نشرب حاجات ساخنة☕🍵🥃 كتير عشان تدفينا وبالذات الاطفال 👶🧒بتحب كاكاو النسكويك🐰 والكبار👨💼👩💼 كمان ✋😁وطبعا كل حاجة بقيت غالية.. طيب ليه منعملهاش في البيت🤔.. وتبقى بمكونات سهلة وبسيطة وتبقى جاهزة عندنا دايما يادوبك نأخذ منها ملعقة على كباية اللبن الساخنة🥛وخلاص كده 😍👏... النهاردة هعملكوا بودرة النسكويك في البيت وطعمه تحفة😍😋
#تحدي_الشيف_الذهبي
#الشيف_الذهبي
#بودرة_النسكويك
#مشروبات_سريعة
#مشروبات_ساخنة
#مشروبات_شتوية
#كوكينا_cookina
الخطوات
- 1
هنجيب طبق وهنحط اللبن البودرة والسكر🍚 والكريم شانتيه🍚
- 2
والكاكاو والفانيليا
وزي ماقلت في المقادير كل مالكاكاو يبقى طعمه احلى كل ماهيديكي طعم اقرب للنسكويك بس برضوا متعقديش نفسك والمتوفر اعملي بيه😘 - 3
ورشة بسيطة جداً جداً من الملح.. وعلى الفكرة الملح فايدته انه بيخلي طعم الحاجة تظهر.. زي مابرضوا بنحطها في الكيكة🍩 والحلويات🥧🍰
ملحوظة⛔⛔⛔⛔ اللي في الصورة دي... مش كل ده ملح دى فانيليا انا رشيت رشة بسيطة عشان مايبقاش مالح.. اخدت شوية من الشيف ابو كرش ده وماكنش عايز يديني ابدا عشان قاللي الملح بقى غالي ومنك لله وفضل يدعي عليا 😁 وانا مكنش ذنبي حاجة فاضطريت اضربه على دماغة واخذت الملح وهربت 😂عشان لازم كنت اكمل الوصفة عشان مافيش حاجة هتوقفني ✋👊💪 - 4
ونقلبهم كويس جداً لحد لما يختلطوا مع بعض ولو لقيتي اي تكتلات او كلاكيع ممكن تنخليهم بمصفي الشاي او منخل صغير..عشان مش ناقصين كلاكيع في حياتنا اكتر من كده 🙄🙄 وتقدري تحفظيها في الثلاجة في برطمان او بولة صغيرة وتقفلي عليه والأفضل يكون زجاج👌
- 5
تعالوا كده نعمل كباية ونشوف شكلها☕
حطيت ملعقة صغيرة مليانة جداً من خليط الكاكاو اللي عملناه.. انا حطيت ملعقة عشان عاملة فنجان صغير عشان مايخلصش بسرعة😂 عشان نوفر عشان لازم في الظروف دي نبقي ناس بخيلة قصدي مدبرة زي فريد شوقي في البخيل وانا😁😂 ممكن تزودوا الكاكاو لو كباية كبيرة.. وحطيت ملعقة سكر 🍚ولبن سخن🥛🔥 - 6
وقلبت كويس جداً لحد لما معدتها قلبت عليها وداخت 😂 ودي كانت شكلها وهي دايخة 😖🤮😂
- 7
وده شكله النهائي. بالهنا والشفا على قلبكوا الجميل♥️🌹
- 8
ودي قناتي المتواضعة😌 عاليوتيوب بتمنى تنوروني وهتلاقوني واقفة على باب القناة بفتحلكوا بنفسي يالا انجزوا بقى عشان رجلي وجعتني😁😂
كلمات ذات صلة
وصفات مشابهة
وصفات ننصحك بمشاهدتها


















التعليقات