کیک خیس شکلاتی عالی

یه کیک خوشمزه و به صرفه که شما میتونید با سه تا تخم مرغ 16تیکه کیک برای پذیرایی داشته باشید
کیک خیس شکلاتی عالی
یه کیک خوشمزه و به صرفه که شما میتونید با سه تا تخم مرغ 16تیکه کیک برای پذیرایی داشته باشید
مراحل تهیه
- 1
آرد و بکینگ پودر سه بار الک بشه
تخم مرغ ها وشکر وانیل با همزن برقی خوب زده بشه تا حجمش زیاد بشه وکرم رنگ بشه - 2
شیراضافه میشه دراین مرحله کاکائو با روغن مایع مخلوط وسپس به مواد اضافه میشه و در حد بیست ثانیه بزنید نه بیشتر
- 3
میتونید به دلخوااه پودر نسکافه وقهوه نم اضافه کنید که واقعا مزه کیک را بهتر میکنه وتلخ تر میشه اگه تلخی رو میپسندید اضافه کنید من اضافه میکنم چون واقعا خوشمزه میشه
- 4
آرد الگ شده را کم کم به مواد اضافه کنید و در یک جهت فولد کنید تا کاملا کلوله های آرد باز بشه
- 5
ته قالب کاغذ روغنی بندازید مواد را در دو قالب با ارتفاع پنج سانت بریزید یا داخل یه قالب هم میتونید بریزید بستگی داره چند تکه کیک. مد نظرتون باشه
- 6
روش میتونید گردوی خرد شده بریزید داخل فر دمای 180که از قبل گرم شده به مدت 40دقیه بذارید دراین فاصله سس شکلاتی رو آماده کنید
- 7
همه مواد سس را با هم مخلوط کنید روی حرارت بذارید هم بزنید وقتی جوشید خاموش کنید تا از دما بیافته
- 8
کیک که پخته شد و کمی از دما افتاد کاغذ روغنی شو جدا کنید دوباره داخل همون قالب خودش بذارید با سیخ چوبی سوراخ سوراخش کنید وسس شکلاتی که از دما افتاده ولی کامل سرد نشده را قاشق قاشق روی کیک بریزید و در یخچال بذارید دو ساعتی بمونه تا سس به خورد کیک بره
- 9
روشو میتونید با شکلات سفید آب شده یا شکلات صبحانه که با قیف و ماسوره شکوفه زدید تزیین کنید این کیک واقعا خوشمزه است یکبار درست کنید همیشه میپزیدش
- 10
نکات: برای اینکه کیکتون سیاه بشه باید ختما پودر کاکائو با روغن مایع مخلوط بشه بعد به مواد اضافه بشه
- 11
کیک وسس نباید هر دو کاملا سرد بشن چون دیگه سس به خورد کیک نمیره
- 12
اگه مواد را داخلدوتا قالب ریختید زمان پختش کوتاه تر میشه
- 13
نیم ساعت اول در فر باز نشه بعد از 35 دقیقه با خلال چوبی پخت کیک را چک کنید
کلمات کلیدی
دستورهای مشابه
دستورهای پیشنهادی بیشتر




نظرات