الخطوات
- 1
في بوله كبيره. نحط الزبادي والبيضه والزيت. والملح ونقلب كويس. نزود الدقيق بالتدريج. لحد ما نحصل على عجينه لينه بتلزق بسيط ونسيبها ترتاح نص ساعة
- 2
في طاسه نحط معلقتين زيت وننزل عليهم بالبصل لحد ما يذبل وننزل بالسبانخ والتوابل ونقلب ومنقلبش كتير نرفعها من النار ونحط الجبن ونقلبها. وكده الحشو جاهز
- 3
هنكور العجينة. ١٦قطعه ونفرد بالدقيق رفيع جداً. ونحط جزء من الحشو ونقفله على بعضه اربعه جهات.
- 4
ندهن الصاج زيت ونحط فيه الفطائر. وبصفار البيضه ومعلقه زيت ندهن الوجه. وسمسم وعلى فرن ساخن. على ١٨٠ بتأخذ تقريبا نص ساعة او حسب الفرن. ونشغل الشوايه فالاخر ياخذ لون
- 5
نطلعهم على فوطه نضيفه ونغطيهم شويه وبالف هنا
كلمات ذات صلة
وصفات مشابهة
وصفات ننصحك بمشاهدتها
https://cookpad.wasmer.app/eg/%D9%88%D8%B5%D9%81%D8%A7%D8%AA/24173826






التعليقات