بسكوت اليانسون
طعمه روعه زي الجاهز بالظبط وحلو اوي عالفطار والاولاد بيحبوه
الخطوات
- 1
بتضربي السكر والزيت شويه محترمين وبعدين تضيفي البيض واحده واحده مع الضرب ثم نضيف الفانيليا واليانسون وتستمري في الضرب
- 2
وبعدين تضيفي الدقيق والبيكنج باودر وتخلطيهم كويس وتصب في صينيه مستطيله فيها ورق زبده وتدخل الفرن على 180 لمده 20 دقيقه
- 3
هتلاقيها استوت وبقت كيكه عاديه هتطلعيها وتسيبيها تبرد خااالص عشان متفرولش منك وانتي بتقطعيها
- 4
وبعدين بقطعها شرايح طوليه زي الصوره كده وارصهم في صاج الفرن دخليهم ياخدوا لون على الوجهين نشغل الفرن والشوايه مع بعض ونراقبه لحد ما يبقى لونه ذهبي جميل
- 5
نطلعه ونسيبه شويه في الهوا ينشف ويقرمش ويحفظ في علبه محكمة الغلق
كلمات ذات صلة
وصفات مشابهة
وصفات ننصحك بمشاهدتها
https://cookpad.wasmer.app/sa/%D9%88%D8%B5%D9%81%D8%A7%D8%AA/9776403






التعليقات