شیرینی مربایی

این شیرینی از اون سه اسم دار ها هست دقت کردید؟ هم بهش مربایی میگن هم آلمانی هم مشهدی ,شاید اسم چهارمی هم داشته باشه که من نمیدونم🤷🏻♀🤪
شیرینی مربایی
این شیرینی از اون سه اسم دار ها هست دقت کردید؟ هم بهش مربایی میگن هم آلمانی هم مشهدی ,شاید اسم چهارمی هم داشته باشه که من نمیدونم🤷🏻♀🤪
مراحل تهیه
- 1
کره ی نرم شده رو 2 دقیقه با دور متوسط همزن بزنید تا باز بشه بعد پودر قند رو اضافه کنید و 2 دقیقه دیگه بزنید حالا تخم مرغ + وانیل هم اضافه کنید و یک دقیقه دیگه هم بزنید تا مواد یکدست بشه.
- 2
آرد و بیکینگ پودر رو روی مواد الک کنید و با نوک انگشت ورز بدید تا خمیر درست بشه, نباید خیلی ورز بدید و گرمای کف دست به خمیر بخوره چون روغن پس میده و بعد از پخت حسابی سفت میشه.
- 3
خمیر رو داخل نایلون و در یخچال بذارید که استراحت کنه بعد قسمتی از خمیر رو بیرون بیارید با وردنه یکدست باز کنید و قالب بزنید.
- 4
یکی رو دایره قالب بزنید, یکی رو داخلش رو با کمک ته ماسوره یا کاتر کوچیکتر خالی کنید که بعد از پخت مارمالاد بزنید و روی هم قرار بدید.
- 5
اگر خمیر چسبنده بود روش نایلون بزارید بعد با وردنه باز کنید ولی آرد اضافی به خورد خمیر ندید.
- 6
فر رو از یک ربع قبل در دمای 180 درجه گرم کنید کف سینی رو کاغذ روغنی بندازید و شیرینی ها رو به مدت 15 دقیقه بپزید.
کمی تغییر رنگ میده و زیرش طلایی میشه مراقب باشید نسوزن. - 7
سرد که شدن با مارمالاد دلخواه دو لایه شیرینی رو بهم بچسبونید.
- 8
شکلات تخته ای رو بن ماری کنید و با قیف روی شیرینی ها بریزید,میتونید روی شیرینی ها رو داخل شکلات بزنید و تا شکلات سفت نشده روش با خلال پسته,ترافل,کنجد,نارگیل.. تزئین کنید.
کلمات کلیدی
دستورهای مشابه
دستورهای پیشنهادی بیشتر





نظرات (3)