
التعليقات على وصفة
العيش الفرنساوي

Allaa Mohmed @cook_27933170
الوصفه طلعت عباره عن عجينه نقرمشه من بره مع اني عملت الوصفه بحذافيرها

Gehad Farag @Gehad_592
هو العيش الفرنساوي هاش من جوا ومقرمش من بره .....لو قصدك كانت عجينة من جوا فده غلط ف التسوية والتخمير كمان. اكيد الخميره كان فيها حاجه او مش اخدت وقت كفاية ف التسوية

Gehad Farag @Gehad_592
انا اول مرة عملته كان عجينة لكن بعد كده اما ظبطت التسويه والتخمير بئا من جوا هاش وبره مقرمش ومظبوط
كون ان يطلع عجينة ف ده مش غلط ف الوصفه
كون ان يطلع عجينة ف ده مش غلط ف الوصفه

Gehad Farag @Gehad_592
والله انا عملتها اكتر من 5 مرات لحد ما نزلتلك المقادير المظبوطه وطريقه العمل المظبوطه. وكانت اول مرة معايا عجينه بعد كده بتكون جميله جدا

Allaa Mohmed @cook_27933170
مهو انا حطيهتا في اوضه دافيه بس دلوقتي رجعت قطعتها و حطيت علبها زبت زتون بهارات و حطيتها في الفرن تاني و طلعت حكايه😘

Allaa Mohmed @cook_27933170
مهو ممكن مع التكرار تظبط و تسلمي علي وصفه الصن بيتس بالعيش الفرنسي كانت حلوه❤

Gehad Farag @Gehad_592
العجينة لو مش اختمرت او كان الخميرة مش مظبوطه ف ده هيخليه مكتوم وطبيعي لو استوي هتحسيه عجينة

Walaa Mutawea @cook_27682570
انا عملته وطلع مفرول شوية وبيتكسر مع التقطيع كده بس مكنتش حاطة بيض هو اللي بيفرق في الوصفة ولا حاجة تانية؟

Gehad Farag @Gehad_592
العيش الفرنساوي اساسه بيكون مقرمش من بره فطبيعي وانتي بتقطعيه هيتكسر ف استخدمي سكينة مشرشرة
بيفرول يعني مصبرتيش اما يبرد تماما
بيفرول يعني مصبرتيش اما يبرد تماما

Gehad Farag @Gehad_592
لو بيفرول بسيط خالص وانتي بتقطعي عادي المهم يكون مش مكتوم ويكون طري وهاش

Gehad Farag @Gehad_592
هي ديه المقادير المظبوطه اضمنلك مع التكرار هتطلعيه احلي من اي حد
والبيض مش مهم
والبيض مش مهم




