کیک یزدی قنادی

من تا حالا چند تا دستور کیک یزدی پختم اما این یه چیز دیگس واقعا خوش بافت و نرم هست و بعد از یک روز ماندن در یخچال اصلا گلوگیر نیست.
اگر تمام نکاتی که نوشتم رعایت کنید مطمئن باشید کیک یزدیهایی به زیبایی و خوشمزگی کیک های من خواهید داشت.
با دستور استاد عارف بزرگوار
کیک یزدی قنادی
من تا حالا چند تا دستور کیک یزدی پختم اما این یه چیز دیگس واقعا خوش بافت و نرم هست و بعد از یک روز ماندن در یخچال اصلا گلوگیر نیست.
اگر تمام نکاتی که نوشتم رعایت کنید مطمئن باشید کیک یزدیهایی به زیبایی و خوشمزگی کیک های من خواهید داشت.
با دستور استاد عارف بزرگوار
مراحل تهیه
- 1
🌺فر را روی 210 درجه (برقی) یا 230 درجه (گازی) روشن کنید تا گرم شود، پایین، گریل و فن حتما باید روشن باشند. 🌺قالب کیک یزدی را چرب کنید و کپسول مخصوص بگذارید.
- 2
- 3
تخم مرغ + شکر را با همزن برقی با دور تند بزنید تا حجیم و روشن شود. 💥💥انقدر هم بزنید تا دانه های شکر کاملا حل شوند، اگر شکر دانه درشت دارید همان ابتدای کار یک پالس با اسیاب بزنید و بعد استفاده کنید. حین کار چندین بار با لیسک از ته ظرف هم بزنید بعد با هم زن بزنید تا هیچ دانه ی شکری نماند، وقتی بین دو انگشت از مایع تست میکنید باید هیچ شکری و زبری ای حس نکنید.
- 4
- 5
ترکیب آب + گلاب، شربت بار و در صورت دلخواه هل و زعفران را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد یکدست شوند و حباب روی مایه ظاهر شود.💥💥می توانید از ترکیب گلاب+ماست، گلاب+شیر، یا فقط آب و یا فقط گلاب استفاده کنید. من رادمهراوه از 100 گرم گلاب و 80 گرم آب استفاده کردم، که بو و عطر و طعم گلاب کاملا مشخص بود شما بر حسب ذائقه میزان گلاب و آب را تنظیم کنید.
- 6
- 7
آرد+بکینگ پودر را سه بار الک کنید و کم کم به مواد اضافه کنید. 💥فقط در حد یکدست شدن هم بزنید. هم زدن زیاد موجب خشک شدن کیک و گلوگیر شدن (به اصطلاح کیک تسمه میشه) آن بعد از پخت می شود.
- 8
- 9
روغن مایع را اضافه کنید و با دور کند همزن فقط تا مخلوط شدن بزنید.💥💥این مرحله خیلی مهم هست، فقط تا جایی هم بزنید که روغن کاملا در مایه کیک حل شده و حباب هایی روی مایه ظاهر شود. هم زدن زیاد موجب تسمه شدن کیک بعد از پخت می شود.
- 10
- 11
مایه را داخل قیف بریزید و از وسط کپسولها پر کنید. کمی از لبه قالب خالی بگذارید برای پف کیک.
- 12
- 13
وسط هر کیک را با قاشق چرب یک + بزنید تا پف قشنگی بگیرد.💥در یک پیاله یک قاشق روغن مایع بریزید و هر بار قاشق را در روغن زده و روی مایه کیک علامت + بزنید. وسط علامت را بزنید تا کیک شما یک وری پف نکند.
- 14
- 15
قالب را طبقه وسط فر بگذارید. بعد از 7-8 دقیقه که پف کرد و رنگ گرفت، دما را به 180 برسانید و گریل را خاموش کنید و فقط کف و فن روشن باشد تا مغز کیک بپزد.🌺 کیک های من رادمهراوه به مدت 25 دقیقه پختند بنا به تیزی فرتان حتما پخت کیک را زیر نظر بگیرید.
- 16
- 17
🌺مقدار آرد با لیوان 2/5 لیوان هست.
🌺مقدار شکر، ترکیب آب و گلاب، روغن مایع هم تا دسته بالایی لیوان هست. - 18
بعد از پخت کامل و طلایی شدن، از فر خارج کنید و از کیک های فوق العاده خوش بافت و خوشمزه و خوش عطر خود لذت ببرید🥰
ترفندها
🌺از آرد بربری هم می توانید برای پخت استفاده کنید اما بافت سنگین تری خواهید داشت.
کلمات کلیدی
دستورهای مشابه
دستورهای پیشنهادی بیشتر






























نظرات (28)