لاپلو
یک غذای اصیل وخوشمزه ایرانی😋 #لاپلو #گوشت_لاپلو
مراحل تهیه
- 1
گوشت را به همراه چربی به تکههای کوچیک خرد کنید در قابلمه بریزید شعله گاز را کم کنید اجازه بدهید گوشت با روغن خود چربی کمی سرخ بشه سپس پیازهای نگینی شده را بهش اضافه کنید در قابلمه را بگذارید باز با شعله کم بگذارید خوب با هم تفت بخورن وپیاز سبک بشود وگوشت هم کمی سرخ بشود زردچوبه ،ادویه گوشت،فلفل، و زیره را اضافه کنید سپس آب جوش بریزید زمان بدهید تا خوب گوشت بپزد وآب غذا کم بشود آخرهای پخت نمک وخیلی کم آبلیمو بریزید
- 2
برنج را که قبلا خیساندیم را در قابلمه آب جوش بریزیدخیلی کم در حد نوکقاشق زردچوبه ویک قاشق چای خوری آبلیمو بریزید (اگر زردچوبه زیاد بریزید رنگ برنج بد میشود)سپس برنج را کمی زودتر صاف کنید (چون میخایم با آب گوشت دمش بدیم به اصطلاح شفته نشود)
- 3
ته قابلمه روغن بریزید وته دیگ بندازید اگر خیلی زود برنج را آبکش کردید ته دیگ نندازید چون باید آب گوشت بیشتری روی برنج بریزید در این صورت ته دیگ خوب نمیشود،،،، به ترتیب کمی برنج بریزید سپس گوشت پخته، میتوانید گوشت را ریش ریش هم بکنید سپس کمی زیره بپاشید، به دلخواه میتوانید مقدار زیره را کمتر هم بریزید،وقتی مواد تمام شد کمی از آب گوشت به روی برنج میریزیم وبرنج را دم میدهیم مقدار آبگوشت در حدی باشه که وقتی آب برنج جمع شد ودمش دادیم برنج زیاد نرم یا شفته نشود
- 4
برنج که دم کشید در ظرف مورد نظر بکشید روش با گردو وکشمش که باکمی کره یا روغن تفت دادیم با زعفران آب شده تزیین میکنیم من از آب گوشت به همراه چند تکه از گوشت هم کنارش استفاده کردم،
- 5
میتوانید مقداری از گوشت را تکه تکه کنید با کره کمی تفت بدهید به همراه کشمش وگردو برای تزیین غذا استفاده کنید،تقدیم نگاه پر مهرتان🌺🌺
کلمات کلیدی
دستورهای مشابه
دستورهای پیشنهادی بیشتر



نظرات (4)