هویج پلو با تن ماهی
به نام خدا❤ #هویج_پلو_با_تن_ماهی
مراحل تهیه
- 1
برنج را از قبل با مقداری نمک بخیسانید پیاز را نگینی خرد کنید میتونید خلالی هم خرد کنید سپس با کمی روغن تفتش بدهید کمی که سبک شد هویجها را که رنده درشت زدید به آن اضافه کنید با شعله کم باز بذارید هویجها بپزه اگر شعله گاز کم باشه و در ماهیتابه را روش بذارید با بخار خودش میپزد هراز گاهی هم بزنید تا نسوزد
- 2
به مواد بالا نمک، فلفل ،زردچوبه، ادویه پلو، نصف ق چای خوری زیره و یک قاشق رب گوجه بزنید تا جایی تفت بدید که رنگ رب باز بشه سپس گاز را خاموش کنید
- 3
برنج خیسانده شده را در قابلمه آب جوش بریزید وکمی زودتر صافش کنید چون مواد لایه پلو میگذارید برنجتون شله نشه،،
- 4
در قابلمه روغن بریزید نون برای ته دیگ بندازید مقداری از برنج را روش بریزید سپس مقداری از مواد هویج را روش بریزید این کار را تکرار کنید تا مواد تموم بشه لا به لای برنج کمی دارچین هم بپاشید،،روی برنج هم زعفران دم کرده بریزید سپس دمش بدهید
- 5
کنسرو تن ماهی را ۲۰ دقیقه در آب بجوشانید سپس برنج را که دم کشیده در ظرف مورد نظر بکشید و ماهی را باز کنید و روی آن بریزید👈در صورت تمایل برای اینکه طبع غذا معتدل شود در کنارش کشمش وگردو که با کمی روغن تفت دادید سرو کنید،، نوش جان🌺🌷
کلمات کلیدی
دستورهای مشابه
دستورهای پیشنهادی بیشتر



نظرات (10)