عدس پلو
سلام به کوکپدیهای عزیز، امیدوارم همگی در صحت و سلامت کامل باشید😍😍
مراحل تهیه
- 1
برنج را پس از شستن با آب و نمک 2 ساعت قبل پخت خیس میکنیم. عدس را پس از شستن با آب میپزیم (موقع پخت عدس درب ظرف باز باشه که پوست عدس ها جدا نشه). بعد از پخت عدس را داخل آبکش میریزیم تا آبش برود.
- 2
برنج را روی حرارت میگذاریم و عدس های پخته را داخل برنج میریزیم، به مرحله آبکشی که رسید آبکش میکنیم.
- 3
کف قابلمه روغن و زعفران میریزیم و سیب زمینی یا ته دیگ مورد نظر را کف قابلمه میچینیم، نیمی از برنج و عدس را روی آن میریزیم و کمی دارچین میپاشیم و مابقی برنج را میریزیم و دوباره کمی دارچین میپاشیم و آب و روغن روی برنج میریزیم درب قابلمه را میبندیم تا با شعله ملایم دم بکشد.
- 4
پیاز را ریز خرد میکنیم و با روغن تفت می دهیم تا کمی سبک شود زردچوبه میزنیم و گوشت چرخ کرده را اضافه میکنیم کمی فلفل سیاه، ادویه و نمک اضافه میکنیم سرخ که شد کنار میگذاریم.
- 5
کمی کشمش پلویی را با کمی کره یا روغن تفت میدهیم کشمش زود میسوزد زیاد نباید تفت بدهیم. عدس پلوی آماده را در ظرف سرو میریزیم و روی آن را با گوشت سرخ شده، کشمش، پیازداغ و برنج زعفرانی تزئین میکنیم. نوش جان😍
کلمات کلیدی
دستورهای مشابه
دستورهای پیشنهادی بیشتر














نظرات (24)