مربای توت سیاه

سلام به همگی امیدوارم که همگی سالم و سلامت باشید
#مربای_توت_سیاه
#مربا
#توت_سیاه
تاریخ ورود به کوکپد بعد از جنگ تحمیلی رمضان💔 (۱۴۰۵/۳/۳۱)
مربای توت سیاه
سلام به همگی امیدوارم که همگی سالم و سلامت باشید
#مربای_توت_سیاه
#مربا
#توت_سیاه
تاریخ ورود به کوکپد بعد از جنگ تحمیلی رمضان💔 (۱۴۰۵/۳/۳۱)
مراحل تهیه
- 1
توتها را به آرامی بشویید تا له نشوند و دم آنها را جدا کنید،توتها را در یک قابلمه لعابی یا استیل بریزید و شکر را لایه لایه روی آنها بپاشید. اجازه دهید حداقل ۲ تا ۳ ساعت (یا یک شب تا صبح در یخچال) بماند تا توتها آب بیندازند.
- 2
قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید. اگر توتها آب کافی نینداختهاند، مقدار بسیار کمی آب اضافه کنید. مراقب باشید که توتها له نشوند.در حین پخت، کفهای سفیدی که روی مربا جمع میشود را با قاشق بردارید تا مربای شفافی داشته باشید.
- 3
اجازه دهید مربا با حرارت ملایم حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بجوشد تا شربت آن به غلظت مناسب برسد.
در دقایق پایانی پخت، آبلیمو را اضافه کنید تا از شکرک زدن مربا جلوگیری شود. در صورت تمایل، وانیل را نیز اضافه کرده و شعله را خاموش کنید. - 4
برای تست غلظت، مقدار کمی از شربت را در یک نعلبکی بریزید و در فریزر بگذارید تا خنک شود؛ اگر با کشیدن انگشت در وسط آن، شربت دیر حرکت کرد، مربای شما آماده است.
کلمات کلیدی
دستورهای مشابه
دستورهای پیشنهادی بیشتر







نظرات (14)
خوش برگشتی عزیزم