کیک هویج و گردو

آنکه مست آمد و دستی به دل ما زد و رفت
در این خانه ندانم به چه سودا زد و رفت
خواست تنهایی مارا به رخ ما بکشد
تنه ای بر در این خانه تنها زد و رفت
دل تنگش سر گل چیدن از این باغ نداشت
قدمی چند به آهنگ تماشا زد و رفت
سلام و عرض ادب خدمت دوستان عزیز.
دستور کیک هویج و گردو از پیج خانم دشتی هست
کیک هویج و گردو
آنکه مست آمد و دستی به دل ما زد و رفت
در این خانه ندانم به چه سودا زد و رفت
خواست تنهایی مارا به رخ ما بکشد
تنه ای بر در این خانه تنها زد و رفت
دل تنگش سر گل چیدن از این باغ نداشت
قدمی چند به آهنگ تماشا زد و رفت
سلام و عرض ادب خدمت دوستان عزیز.
دستور کیک هویج و گردو از پیج خانم دشتی هست
مراحل تهیه
- 1
زرده وسفیده را از هم جدا می کنیم. تمام مواد همدمای محیط باشند.
- 2
آرد را سه بار الک می کنیم. هویج را با رنده متوسط رنده می کنیم و داخل پیمانه فشار نمی دهیم
- 3
سفیده ها را با همزن برقی می زنیم تا کف کند. سپس نصف شکر را اضافه کرده و آنقدر می زنیم تا فرم بگیرد. ظرف را در یخچال می گذاریم
- 4
زرده ها را با وانیل و مابقی شکر آنقدر می زنیم تا کرم رنگ شود. چند بار دورگیری می کنیم.
- 5
بکینگ پودر را به ماست یا شیر اضافه می کنیم (من ماست استفاده کردم) و بعد روی زرده ها ریخته چند ثانیه با همزن زده تا یکدست شود
- 6
آرد را روی مایه زرده الک کرده و با لیسک مخلوط میکنیم می توانیم روغن را هم همان موقع اضافه کنیم تا راحت تر مخلوط شود. این مایه سفت هست
- 7
سفیده های فرم گرفته را اضافه کرده و با لیسک به حالت دورانی مخلوط میکنیم و دست آخر هویج رنده شده و گردوی خرد شده و دارچین را اضافه می کنیم. (من دارچین نزدم)
- 8
کف قالب 14 را چرب و آرد پاشی می کنیم و مواد را داخلش ریخته در فر از قبل گرم شده در دمای 170 درجه به مدت 40 دقیقه می گذاریم. من داخل فر دست ساز پختم و 50 دقیقه طول کشید تا آماده شود
- 9
نتونستم عکسهایی را که از گالری گرفتم تو صفحه بیارم. از چند تکه باقی مانده کیک عکس گرفتم
کلمات کلیدی
دستورهای مشابه
دستورهای پیشنهادی بیشتر



نظرات (2)