مراحل تهیه
- 1
از هر شکل پاستایی که دوست دارید استفاده کنید. این مدلی که من استفاده کردم اسمش رو نمیدونم. ولی از اسپاگتی، فتوچینی، صدفی، فنری و هرکدوم میشه استفاده کرد. پاستا رو یک ربع در آبجوش میپزیم و با آب سرد آبکشش میکنیم. این رو تاکید میکنم چون اولین بار که ماکارانی رو آبکش کردم نمیدونستم و هیچ جا این رو ننوشته بود. در نتیجه کیک ماکارانی تحویل گرفتم چون همه ماکارانیها بهم چسبیده بودن.
- 2
میایم سراغ سسمون. رب گوجه و روغن کنجد رو در دمای پایین با هم تفت میدیم. سپس ادویه حسابی و عصاره زنجبیل رو اضافه میکنیم. پنج دقیقه تفت میدیم. حالا شاید براتون سوال بشه چرا پیاز رو تفت نمیدم. چون به نظرم برای عطر و طعم دادن به پیاز میشه چیزی غیر از پیاز داغ هم به اون اضافه کرد. به خاطر همین خیلی وقتها از عصاره زنجبیل یا سیر استفاده میکنم و این طوری هرچیزی که میخوری پیاز پخته و پیاز داغ نمیره زیر دندونت!
- 3
بعد از پنج دقیقه بوقلمون چرخ شده رو به رب و ادویه اضافه میکنیم. باید حواسمون بهش باشه چون ممکنه ته بگیره.
- 4
وقتی بوقلمون رو تفت دادیم و پخته شد، قارچهای ورقه شده رو اضافه میکنیم. قارچها رو نباید اونقدری بذاریم که دولیتر آب پس بده و بهتره قرچ قرچ کنه وقتی میخوریمش.
- 5
یه ظرف دیگه برمیداریم و روی شعله میذاریم و گوجه میکس شده رو میذاریم یه ربع با ادویههایی که نوشتم و عصاره زنجبیل پخته بشه.
- 6
وقتی پخته شد به سس اضافهش میکنیم و دو دقیقه میگذاریم قل بخوره.
- 7
بعد سس تای، آب نارنج و سپس پاستاهای سرد شده رو اضافه میکنیم.
- 8
سه دقیقه که با هم، قل خورد اگر خیلی آب داشت میگذاریم آبش بخار بشه. میچشیم. ذائقه من ترش و تند پسنده. شما هم با توجه به ذائقه خودتون ادویه و آب نارنج رو کم و زیاد کنید.
- 9
دینگ دینگ! پاستای ما نیم ساعت تا ۴۵ دقیقه آمادهس😍 نوشجان
کلمات کلیدی
دستورهای مشابه
دستورهای پیشنهادی بیشتر






نظرات (4)