شیرینی نخودچی
مخصوص عید نوروز
مراحل تهیه
- 1
آرد نخودچی سه بار الک کرده
- 2
روغن قنادی در دمای محیط قرار داده تا آب شده و با همزن میزنیم و پودرشکر را اضافه کرده بقدری هم میزنیم تا حالت خمیری شکل بدست بیاید
- 3
هل و زعفران را اضافه کرده و هم میزنیم دستگاه همزن خاموش کرده و آرد نخودچی اضافه کرده و با دست مشغول همزدن میکنیم
- 4
دقت کنید زیاد هم نزنید تا خمیر به روغن نیافتد سپس خمیر درون چرخ گوشت میریزیم تا لطیف شودخمیردر سلفون پبچیده به مدت ۵ الی۶ ساعت در یخچال قرار دهید
- 5
ممکن است بعد ۶ساعت که خمیر درآوردید کمی سفت شود نگران نباشید در دما محیط نرم خواهد شد خمیر به ضخامت نیم سانت با قالب چهارپر یا اگر نداشتید میتوانید به شکل گرد درست کنید و در فر به دمای ۱۶۰درجه سانتیگراد به مدت ۱۰الی۱۵دقیقه قراردهید فقط خیلی خیلی مواظب باشید چون این شیرینی حساسه مواظب باشید نسوزد
- 6
حتما بالا سرش باشید تا خراب نشود نوش جان امیدوارم همیشه کامتان شیرین باشد
کلمات کلیدی
دستورهای مشابه
دستورهای پیشنهادی بیشتر




نظرات (16)