نان تابهای، نان ترتیا یا ترتیلا
یک نون آسون و خوشمزه برای روزهای کرونایی
مراحل تهیه
- 1
مواد خشک رو الک کرده و با بقیه مواد مخلوط میکنید. برای مخلوط کردن اول از قاشق استفاده کنید.
- 2
وقتی خودش رو گرفت و کمتر چسبناک بود. دستتون رو آردی کنید و با دست ورزش بدید. طبیعیه که یک مقدار به دست بچسبه!
- 3
وقتی خمیرتون خوب ورز خورد و یکدست شد اون رو داخل یک ظرف قرار بدید و روش رو با پارچه نمدار بپوشونید و یک ربع بذارید استراحت کنه.
- 4
بعد از استراحت، خمیر رو به ده قسمت مساوی تقسیم کنید و هرقسمت رو به شکل یک نارنگی کوچولو گرد کنید. دوباره ده دقیقه با پوشش پارچه نمدار بذارید استراحت کنه. یک نکتهای که هست اینه که خمیر رو هرجا خواستید بذارید حتما قبلش اونجا رو آردی کنید تا نچسبه.
- 5
ده دقیقه هم که گذشت. گردالیهاتون رو با وردنه پهن و پخش کنید. نه ضخیم باید باشه نه اونقدر نازک که پاره بشه. هرکدوم تقریبا اندازه یک بشقاب میوه خوری. کج و کوله هم ممکنه بشه که اصلا اشکالی نداره!
- 6
حالا یک ماهیتابه دربیارید و داغش کنید. وقتی خوب داغ شد اول شعله رو، روی معمولی کم بگذارید و سپس یک دونه از نونهاتون رو داخلش پهن کنید. لازم به ذکره که روغن یا چیز دیگهای نمیخواد و ماهیتابه باید خشک باشه. نونتون پف میکنه که قسمتهای پف کرده رو آروم با قاشق بخارش رو دربیارید. اما حواستون باشه بخارش خیلی داغه و ممکنه اذیتتون کنه. وقتی یه روش پخته شد، برش گردونید و همینطوری همش رو بپزید.
- 7
دینگ دینگ! نون ترتیای ما آمادهست. در دستمال بپیچیدش که خشک نشه و نوشجان کنید. بسیار ساده و خوشمزه!!!
کلمات کلیدی
دستورهای مشابه
دستورهای پیشنهادی بیشتر




نظرات