مراحل تهیه
- 1
اول هویچاتونو پوست کنید و بذارید بپزه برای پخت بهتر از وسط نصف کنید به اندازه ای آب بریزین که بعد پخت هویج ابی نمونه تو قابلمه تون،حالا میریم سراغ شیره، یک پیمانه آب به همراه یک پیمانه شکر و میذاریم روی حرارت تا بجوش بیاد یه کوچولو که جوشیدو قوام اومد یکم،یک چهارم پیمانه گلابم میریزیم و بعد دوسه تا جوش خاموشش میکنیم
- 2
حالا میریم سراغ آردمون روی حرارت میزاریمش و با حرارت کم ۵،۶دقیقه تفت میدیم تا بوی خامی اردمونو بگیریم حالا کره یا روغنمونو اضافه میکنیم و هم میزنیم هویچای پخته شده که رنده یا پوره کردیمو اضافه میکنیم و ۲،۳ دقیقه مخلوط میکنیم حالا موادمون نارنجیه کاملا و اردی دیده نمیشه،حالا زعفران و شیره رو کم کم ریخته و مخلوط میکنیم خوب که هم بزنید یه خمیر غلیظ درست میشه
- 3
به هم زدنمون ادامه میدیم تا خمیر وسط ظرفمون جمع بشه و به روغن بیفته حالا حلوامون حاضره داغ داغ داخل ظرف مورد نظرمون ریخته و با پسته و بادوم تزیینش میکنیم و داخل یخچال میزاریمش تا سرد بشه و ببنده
- 4
بعد به دلخواه به صورت برشهای لوزی یا ساده سرو کنید
- 5
در ضمن رنگ حلوای من داخل عکس کمرنگ تر افتاده و زمانی که نوشتم بجز پخت هویچمون هستش نوش جان
کلمات کلیدی
دستورهای مشابه
دستورهای پیشنهادی بیشتر




نظرات (7)