مراحل تهیه
- 1
بتدا مایه خمیر و ۱ ق چ از شکر و شیر ولرم را مخلوط کرده وبمدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه استراحت میدهیم تا پف کنه.
شکر،تخم مرغ ، روغن و وانیل را مخلوط کنید و بعد آرد را کم کم اضافه کنید تا خمیر نرم ولطیف وبدون چسبندگی بدست بیاد،میزان آرد بستگی به حجم تخم مرغ داره بعد خمیر را استراحت دهید بمدت ا تا ۲ساعت تا حجمش دو برابر بشه.
- 2
بعد خمیرو دو قسمت کنید وسطح کار را کمی آرد پاشی کنید وخمیر را به قطر نیم سانت باز کرده و از کرم لبه خمیر ریخته وبرشهایی به اندازه دلخواه بزنید.توی سینی کاغذ روغنی بندازید نیازی به چرب کردن نداره با فاصله شیرینی ها رو بچینید و مجدداً ۲۰ دقیقه استراحت دهید
- 3
و بعد یک زرده تخم مرغ،۱ق غ شیر و ۱ ق غ زعفران را مخلوط کرده و روی شیرینی بمالید وکنجد یا پودر پسته بپاشید و در فری که از قبل با دمای۱۸۰ درجه گرم شده بمدت ۲۰ دقیقه قرار بدید همینکه زیر شیرینیها طلایی بشه کافیه و بعد چند دقیقه گریل رو روشن کرده تا روی شیرینها طلای ی بشه.در آخر روی شیرینهای داغ شهد سرد بزنید وسرد که شد به ظرف منتقل کنید.
- 4
طرز تهیه کرم شیرینی :شیر ،شکر،نشاسته و آرد را با هم مخلوط کرده وهم میزنیم تا گلوله های آرد باز بشه و بعد روی حرارت میذاریم ومدام هم میزنیم تا به غلظت فرنی برسه بعد وانیل را اضافه کرده واز روی حرارت برمیداریم و اجازه میدیم تا خنک بشه.
- 5
شهد شیرینی :همه مواد رو با هم مخلوط میکنیم و روی حرارت میذاریم تا بجوشه ومیذاریم تا غلیظ بشه بعد از اینکه به نتیجه دلخواه رسید از روی حرارت برمیداریم و اجازه میدیم تا خنک بشه.
کلمات کلیدی
دستورهای مشابه
دستورهای پیشنهادی بیشتر





نظرات (10)
دستور اصلا دقيق نيست من چندين بار مرورش كردم
مواد كرم زياد شد و حيف شد