تارت سيب و دارچين با گردو
يك دسر بسيار لذيذ و مقوي
مراحل تهیه
- 1
تهيه خمير تارت :آرد ، پودر قند،وانيل و بكينگ پودر و نمك را با هم الك مي كنيم و به آن ١٠٠ گرم كره و يك زرده تخم مرغ را اضافه كرده و ابتدا با چنگال هم ميزنيم تا به شكل پودري در بيايد و بعد با نوك انگشتان ورز مي دهيم تا به شكل يك خمير نرم دربيايد سپس اجازه مي دهيم نيم ساعت درون كيسه داخل يخچال بماند
- 2
سيب ها را پوست كنده و هسته ها و قسمت مياني آن را جدا كرده و تقريباً هر سيب را به دوازده ورقه خرد مي كنيم،ورقه ها نبايد زياد نازك باشند چون در اثر پختن خمير مي شوند و آن ها را ده دقيقه درون آب و كمي نمك و آبليمو مي ريزيم تا رنگ آن ها تيره نشود
- 3
سيب ها را از آب كشيده و همراه با شكر و ٣٠ گرم كره با شعله متوسط مي پزيم تا آب آن تمام شود و در نهايت دارچين را به آن اضافه كرده و مي گذاريم كمي خنك شود
- 4
٣/٤خمير را روي يك سطح كه كمي آرد روي آن ريخته ايم با وردنه پهن مي كنيم و درون ظرف پخت تارت كه با كره چرب كرده ايم منتقل كرده و كناره هاي آن را با چنگال فرم مي دهيم
- 5
سيب ها را به صورت شعاعي روي خمير چيده و روي آن كشمش و خرده هاي گردو را مي ريزيم
- 6
١/٤ باقيمانده خمير را به صورت نواري در آورده و به صورت حصيري روي سيب ها مي گذاريم
- 7
در نهايت روي خمير را با زرده تخم مرغ رومال كرده و كمي كنجد روي آن پاشيده و درون فري كه قبلاً گرم كرده ايم با دماي ١٧٠ درجه و به مدت ٣٥ دقيقه مي پزيم
کلمات کلیدی
دستورهای مشابه
دستورهای پیشنهادی بیشتر













نظرات (5)