كيك شيفون

اين كيك تولد٤ سالگي دختر نازمه كه براي تزيين روش به قنادي سفارش برچسب خوراكي عكسش رو دادم و مثل برچسب معمولي روي خامه كيك گذاشتم و بعد از چند دقيقه جذب كيك شد
كيك شيفون
اين كيك تولد٤ سالگي دختر نازمه كه براي تزيين روش به قنادي سفارش برچسب خوراكي عكسش رو دادم و مثل برچسب معمولي روي خامه كيك گذاشتم و بعد از چند دقيقه جذب كيك شد
مراحل تهیه
- 1
آرد را همراه با بكينگ پودر ٣ بار الك كنيد
- 2
سفيده و زرده تخم مرغ راجدا كرده و سفيده ها را با همزن بزنيد و نصف شكر را در سه مرحله به آن اضافه كنيد تا به مرحله سافت پيك برسد(از ظرف جدا نشود)
- 3
زرده هارا با همزن بزنيد و نصف ديگر شكر را به آن اضافه كنيد و هم بزنيد تا كرم رنگ شود
- 4
وانيل،نمك،شير و روغن را اضافه كرده و با همزن هم بزنيد سپس همزن را كنار گذاشته و كم كم آرد را اضافه كنيد و با ليسك به روش فولد(كاسه را كج كرده و در يك جهت از بالا به پايين)هم بزنيد تا كاملاًخمير يكدست شود سپس سفيده ها را در سه مرحله اضافه كنيد تا خمير پفكي بدست بيايد
- 5
كف قالب را چرب كرده يا كاغذ روغني بگذاريد و مايع را درون آن بريزيد و به مدت يك ساعت در دماي ١٦٠ درجه بپزيد
- 6
كيك آماده شده را از وسط يك برش مقطعي بدهيد و يك لايه خامه زده شده ،موز برش خورده و گردوي خرد شده بريزيد و سطح ديگر را كه خامه مال كرده ايد روي آن بگذاريد و در نهايت تمام كيك را خامه مال كنيد و به دلخواه تزيين كنيد
کلمات کلیدی
دستورهای مشابه
دستورهای پیشنهادی بیشتر













نظرات (17)