مراحل تهیه
- 1
زرده و سفیده تخم مرغ را از هم جدا کرده سفیده را هم زده تا پف کند و ۱/۳ شکر را به اضافه میکنیم
- 2
زرده و وانیل و مابقی شکر را مخلوط کرده تا کرم شود و پف کند روغن مایه و و پودر کاکائو را با زرده همزده مخلوط کرده شیر و گلاب را اضافه میکنیم هم میزنیم آرد و بکینگ پودر را ۲ بار الک کرده و مخلوط میکنیم وقتی مواد را کاملا مخلوط کردیم
- 3
سفیده پف کرده را با قاشق چوبی یا لیستک بصورت دورانی و به آرامی با مواد مخلوط کرده
- 4
فر را از قبل با دمای ۱۸۰ درجه روشن کرده قالب را چرب کرده مواد را داخل قالب ریخته به مدت ۴۰ دقیقه داخل فر میگذاریم
- 5
در حین پخت کیک سس کیک خیس را درست میکنیم شامل ترکیب ۲ ق غ پودر مامائو و ۱/۲ پیمانه شیر و ۱/۲ پیمانه شکر و ۱ ق غ روغن و قوام می آوریم
- 6
کیک که پخته شد از فر دراوردم و داغ داغ با خلال دندان سوراخ زده و سس را روی کیک میریزیم، بهتر است کیک سرد سرو شود، نوش جان
کلمات کلیدی
دستورهای مشابه
دستورهای پیشنهادی بیشتر




نظرات