شیرینی برنجی کرمانشاهی

زمانی آرامش پیدا میکنی که بفهمی نیازی نیست به هر چیزی واکنش نشان بدی یا به هر حرفی جواب بدی.
شیرینی برنجی کرمانشاهی
زمانی آرامش پیدا میکنی که بفهمی نیازی نیست به هر چیزی واکنش نشان بدی یا به هر حرفی جواب بدی.
مراحل تهیه
- 1
پودر قند الک کنین.
روغن زرد و روغن جامد +پودر قند اینقدر میزنیم تا پوک مثل خامه بشود. تخم مرغ+وانیل+هل+گلاب بهش اضافه میکنیم و هم می زنیم تا مخلوط شود. - 2
آرد برنج چند بار الک کنین اونی که ته میمونه را دور بریزین. من پنج بار الک کردم و یک بار هم روی مواد، ورز بدین تا شبیه خمیر بشه.برای شیرینی برنجی میگن باید از الک حریر استفاده کنین من نداشتم برای همین بیشتر الک کردم.
- 3
به دوقسمت تقسیمش کردم به یکی یکم زعفران که با دو قاشق گلاب از اون 1/3کنار گذاشتیم دم میکنیم اضافه میکنیم یا رنگ ژله ای میزنیم توی پلاستیک دربسته در یخچال ۱۲ساعت یا ۲۴ساعت استراحت میدیم.
- 4
کف سینی کاغذ روغنی بگذارین گرد کنین بگذارین و مهر بزنین و تخم خرفه بریزین.
- 5
در فر از قبل گرم شده در دمای۱۵۰قرار بدین به مدت حدودا بیست دقیقه
- 6
من همیشه نصف روغن زرد گاوی نصف روغن جامد میزنم.حتما امتحانش کنین عطر و طعم فوق العاده ای داره من عاشقشمممم کنار چای با عطر کاکوتی خیلی میچسبه.
نوش جونتون.☺️ - 7
کلمات کلیدی
دستورهای مشابه
دستورهای پیشنهادی بیشتر














نظرات (19)