کیک یخچالی با بیسکوییت

من انواع زیادی از کیک یخچالی رو درست کردم اما این دستور از همه اونا خوشمزه تر هست 😋
کیک یخچالی با بیسکوییت
من انواع زیادی از کیک یخچالی رو درست کردم اما این دستور از همه اونا خوشمزه تر هست 😋
مراحل تهیه
- 1
ابتدا شیر سرد را داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم، در ادامه شکر را به همراه نشاسته ذرت، پودر کاکائو و آرد قنادی به شیر اضافه می کنیم، سپس قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم
- 2
در این مرحله حدود ۱۰ دقیقه مواد را به صورت مداوم هم می زنیم تا غلیظ شوند، زمانی که اطراف شیر شروع به جوش زدن کرد، کره را به همراه وانیل به قابلمه اضافه می کنیم و با سرعت هم می زنیم تا گلوله گلوله نشوند.
- 3
پس از اینکه کره به طور کامل آب شد و با دیگر مواد ترکیب شد، قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم. حالا یک ظرف که شکل مستطیل دارد را با کیسه فریزر پوشش می دهیم، سپس ۲ قاشق از مواد کف قالب می ریزیم و آنرا صاف می کنیم
- 4
حالا روی مواد را با بیسکوییت پتی بور می پوشانیم. در ادامه مقداری شیر داخل یک کاسه مناسب می ریزیم و جلوی دستمان قرار می دهیم. بیسکوییت ها را به شیر آغشته می کنیم، سپس ۱ قاشق مرباخوری از کرم روی بیسکوییت ها می مالیم.
- 5
حالا بیسکوییت ها را به ترتیب دلخواه (من یک لایه بیسکوییت وانیلی و یک لایه بیسکوییت شکلاتی گذاشتم) داخل قالب قرار می دهیم تا قالب پر شود. پس از اینکه قالب پر شد روی قالب را با کرم می پوشانیم و به مدت یک ساعت در یخچال قرار می دهیم تا کیک خودش را بگیرد و منسجم شود.
- 6
پس از گذشت یک ساعت کیک را از قالب خارج می کنیم و تمام قسمت های آنرا با کرم کاور می کنیم، سپس مجددا آن را به مدت ۲ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا آماده شود. سپس کیک را به صورت دلخواه تزیین می کنیم. نوش جان
- 7
نکته : اگه وقتتون زیاد هست بذارین دو سه ساعت بیشتر از زمانی که گفتم تو یخچال بمونه هرچی بیشتر بمونه خوشمزه تر میشه
کلمات کلیدی
دستورهای مشابه
دستورهای پیشنهادی بیشتر














نظرات (2)