مراحل تهیه
- 1
در ابتدا بهتر است سس کارامل تهیه شود. برای این کار اول ۷۰ گرم از شکر را با دو قاشق سوپ خوری آب روی حرارت ملایم گذاشته تا شکر حل شود و وقتی رنگ آن طلایی شد نصف لیوان آب جوش به آن اضافه کرده و می گذاریم بجوشد و کم کم غلیظ شود و رنگ کاراملی به خود بگیرد
- 2
سس کارامل را در کف قالب مورد نظر ریخته و کنار می گذاریم. باقی مانده شکر و شیر را در قابلمه ریخته و می گذاریم که کمی بجوشد. سپس کناری می گذاریم تا سرد شود. سپس تخم مرغ ها و وانیل را حسابی بهم بزنید و با شیر سرد شده مخلوط کنید و مواد را در قالبی که سس را داخل آن ریخته اید، بریزید و در فری که از قبل با ۳۵۰ درجه گرم کرده اید به مدت ۱ ساعت و نیم بپزید. سپس از فر خارج کنید و بعد از کمی سرد شدن داخل یخچال قرار دهید.
نوش جان - 3
دستور پخت: خانم نرگس صمدی عزیز خیلی ممنون بابت رسپی خوبشون🌸💓
کلمات کلیدی
دستورهای مشابه
دستورهای پیشنهادی بیشتر




نظرات