نان اگردک

من مواد رو روی سطح باز نکردم به اندازه دلخواه از مواد برداشتم توی دستم حالت دادم و سرخ کردم.
نان اگردک
من مواد رو روی سطح باز نکردم به اندازه دلخواه از مواد برداشتم توی دستم حالت دادم و سرخ کردم.
مراحل تهیه
- 1
ابتدا یک تخم مرغ را با همزن دستی میزنیم و کمی از شیر گرم را کم کم اضافه میکنیم وهم میزنیم و شکر را به مابقی شیر گرم اضافه میکنیم. هم میزنیم و به تخم مرغ اضافه میکنیم و تخم دیگر را هم اضافه میکنیم.روغن مایع را می ریزیم و مواد را خوب مخلوط میکنیم. دارچین و زردچوبه و نمک را با آرد مخلوط میکنیم و الک میکنیم. اول یک پیمانه آرد اضافه میکنیم هم میزنیم پودر خمیر ترش را اضافه میکنیم و مابقی آرد را کم کم تا جایی که خمیر به دست نچسبد اضافه میکنیم.وقتی خمیر آماده شد به مدت ۲ ساعت استراحت میدهیم.
- 2
روی سطح آرد پاشی شده به قطر نیم سانت خمیر را باز میکنیم ،قالب میزنیم و در روغن سرخ میکنیم با حرارت ملایم.وقتی دو طرف نان سرخ شد برمی داریم و پودر قند به دلخواه (چون شکر داخل مواد کم هست و نان کم شیرینی داریم)روی نان های سرخ شده الک میکنیم.نان اگردک آماده ست.نوش جان.
- 3
کلمات کلیدی
دستورهای مشابه
دستورهای پیشنهادی بیشتر








نظرات (4)