کیک شطرنجی
#سرآشپز_طلایی #طعم خانه
مراحل تهیه
- 1
این کیک رو میتونید هم ساده درست کنید هم کاملا شوکولاتی و هم مثل من دو رنگش کنید و بش شکل بدین همش به سلیقه خودتون بستگی داره.
- 2
اول آرد و ب. پ رو مخلوط و الک میکنیم و 4 قاشق سر پر ازش جدا میکنیم
- 3
تخم مرغ+شکر+وانیل رو حسابی مخلوط میکنیم تا کاملا کش دار بشه
- 4
شیر و بعد روغن رو اضافه میکنیم و کمی هم میزنیم
- 5
آرد رو کم کم روی مواد میریزیم و هم میزنیم تا تمام بشه حدود1 دقیقه هم میزنیم
- 6
حالا مواد رو نصف میکنیم به یکی 2 ق از همون اردی که اول برداشتیم اضافه میکنیم به یکی دیگه دو ق سرپر پودر کاکائو میزنیم و مخلوط میکنیم
- 7
حالا هردو ظرف رو هم زمان داخل قالب چرب شده کم کم خالی میکنیم، مراقب باشید صاف ریخته بشه جاهایی که نامیزون میشه رو بعد با پشت قاشق آروم صاف کنید.
- 8
بعد توی فر از قبل گرم شده با دمای 180 به مدت 40 دقیقه بپزید. مدت گریل برای این کیک خیلی کمه که قسمت وانیلی روشنتر بمونه
- 9
بعد از پخت و سرد شدنش، برش بدین به صورت شطرنجی توی ظرف بچینید. نوش جان❤️
کلمات کلیدی
دستورهای مشابه
دستورهای پیشنهادی بیشتر




نظرات (9)
تو طرز تهیه منظورمه