دمپخت عدسی با گوشت قلقلی
مراحل تهیه
- 1
این پلو رو میتونید بدون رب هم درست کنید اما من بخاطر بچه هام معمولا با رب درست میکنم.
- 2
اول بذارین عدس نیم پز بشه
- 3
توی قابلمه رب رو تفت بدین وقتی خوب سرخ شد ادویه ها رو اضافه کنید و کمی دیگه تفت بدین، به همون مقدار که برنج دارین آب به رب اضافه کنید
- 4
وقتی آب جوشید برنج خیس خورده رو بش اضافه کنید و شویدهای خشک هم توی این مرحله بریزید. آبش یه مقدار کمتر شد عدس های نیم پز رو اضافه کنید و هم بزنید.
- 5
وقتی آب برنج کشیده شد دمکنی بذارین و اجازه بدین 45 دقیقه دم بکشه
- 6
توی این مدت گوشت +پیاز رنده شده+آرد +ادویه ها رو با هم مخلوط کنید ازش گلوله های کوچیکی درست کنید و با حرارت ملایم سرخ کنید، بعد از قلقلی ها کشمش رو تو همون روغن یه تفت کوچیک بدین و بذارین کنار
- 7
پلو و همراه قلقلی و کشمش و اگر دوست داشتین پیاز داغ میتونید تزئین کنید و میل بفرمایید❤️ (میتونید به پلو زعفران بزنید)
کلمات کلیدی
دستورهای مشابه
دستورهای پیشنهادی بیشتر



نظرات