مراحل تهیه
- 1
ابتدا شکر، شیر و پودر کاکائو را در ظرفی ریخته و هم میزنیم تا کاملا شکر حل شود و مخلوط شوند سپس یک پیمانه از این ترکیب برمیداریم و کنار میگذاریم
- 2
روغن را به باقی مانده ترکیب اضافه کرده و خوب هم میزنیم حالا تخم مرغ ها را دونه دونه اضافه کرده و با همزن حدودا پنج دقیقه هم میزنیم تا کاملا تخم مرغ با ترکیب مخلوط شود
- 3
آرد و بکینگ پودر را که سه بار الک کردیم رو کم کم به ترکیب کاکائویی اضافه میکنیم و هم میزنیم تا مایه کیک یکنواخت شود
- 4
کف قالب مورد نظر را چرب کرده و مایه کیک را داخل قالب ریخته چند بار آهسته قالب را روی سطح کار میکوبیم و داخل فر از قبل گرم شده به مدت نیم ساعت میگذاریم(پخت کیک زمانی کامل است که وقتی سیخ چوبی را داخل کیک فرو کردیم تمیز بیرون بیاد)
- 5
بعد از پخت کیک را از فر خارج کرده اجازه میدیم کمی سرد شود سپس با سیخ چوبی یا خلال دندان یا چنگال روی کل سطح کیک رو سوراخ سوراخ میکنیم و در نهایت یک پیمانه سسی را که کنار گذاشتیم را روی کل کیک میریزیم
- 6
روی ظرف کیک را سلفون کشیده یا با کیسه نایلونی میپوشانیم تا سس به خورد کیک بره آن را کنار گذاشته تا خنک شود و در آخر به دلخواه دیزاین میکنیم
- 7
🔴این کیک هرچقدر بیشتر سس به خوردش بره خوشمزه تر میشه
🔴پیمانه لیوان دسته دار فرانسوی میباشد
کلمات کلیدی
دستورهای مشابه
دستورهای پیشنهادی بیشتر






نظرات (8)