پیراشکی گوشت و سیب زمینی
به نام خداوند بخشنده مهربان 🌸🌸🌸 با تشکر از دوست خوب کوکپدی🌺🌺@15825518_cook🌷🌷 #پیراشکی #پیراشکی_گوشت #برای_دور_همی #ناهار_یا_شام
پیراشکی گوشت و سیب زمینی
به نام خداوند بخشنده مهربان 🌸🌸🌸 با تشکر از دوست خوب کوکپدی🌺🌺@15825518_cook🌷🌷 #پیراشکی #پیراشکی_گوشت #برای_دور_همی #ناهار_یا_شام
مراحل تهیه
- 1
یک قاشق چایخوری شکر را به همراه شیر و خمیر مایع مخلوط میکنیم ۱۰ دقیقه میذاریم بمونه تا عمل بیاد
- 2
تخم مرغ ، بقیه شکر،، روغن و نمک را با هم خوب مخلوط میکنیم و به مخمر عمل آمده اضافه میکنیم خوب مخلوط میکنیم سپس آرد را اضافه مخلوط وخوب ورز میدهیم تا یک خمیر یکدست به دست بیاد دقت کنید بهش آرد دیگه اضافه نکنید 👈 یکم خمیر حالت چسبندگی داره بهتره دستاتون را خیلی کم چرب کنید ورزش بدهید تا از دستاتون جدا بشه،،، بهتره آرد بهش اضافه نکنیم چون بافت نون سنگین میشه،،سپس یک ساعت در یک ظرف چرب شده قرارش بدهید روش را پارچه بپوشونید تا پف کنه بهتره کلاً ظرفهایی که برای تهیه نون ازشون استفاده میکنید فلزی نباشند
- 3
در این فاصله سیب زمینیها رو پوست بکنید نگینی خرد کنید با کمی روغن تفتش بدید کمی سرخ بشه سپس بهش گوشت چرخ شده هم اضافه کنید تفت بدید تا کمی سرخ بشه سپس بهش فلفل دلمهها ،،ادویهها و سس کچاپ هم اضافه کنید خوب تفت بدید نمک بزنید و گاز راخاموش کنید👈 دقت کنیم موادتون خوب پخته باشه که دیگه میره وسط خمیر خام نباشد
- 4
خمیر پف کرده را به ۱۶ قسمت تقسیم کنید هر قسمت را به وسیله وردنه پشت یک سینی پهن کنید و از مواد میانی داخلش بذارید سپس با دست خمیر را گلولهاش کنید زیاد نازکش نکنید که بعد از پیچیدن پاره میشه سپس روی سینی فر رو کاغذ روغنی بچینید و از رومال زرده تخم مرغ و وانیل با فرچه بزنید وکنجد بپاشید در فر که ۱۵ دقیقه قبل داغ کردید طبقه وسط، دمای ۱۸۰ درجه به مدت ۳۰ دقیقه بگذارید ،بستگی به دمای فر ممکنه برای شما زمان زودتر یا دیرتر بشه
- 5
من گریل هم خیلی کم روشن کردم تا روش یکم طلایی شد ،،،نوش جان🌷🌷🌷⚘
کلمات کلیدی
دستورهای مشابه
دستورهای پیشنهادی بیشتر



نظرات (6)