
نظرات روی دستور
ترحلوا شيرازي

علیرضا بارونی @cook_21982564
سلام اگه تره حلوا بعد از یه روز کامل خودش رو نگیره و نشود آن را برش زد اشکال از کجاست؟؟

سوسو @soosoo_1987
سلام، با همين دستور درست كرديد؟ احتمالا زودتر از زمان لازم از روي حرارت برداشتيد، ترحلوا نيازه كه روي حرارت كم تا متوسط به مدت حدود ١ ساعت هم زده بشه تا قوام پيدا كنه و اب و شير زياديش تبخير بشه. زماني درست شده كه رد قاشقتون كامل روي ترحلوا بمونه.

فاطمه @cook_21655651
سلام عزیزم خیلی عالیه ببخشید من هروقت درست میکنم زیرش نرم و آبکی میشه وقشنگ نمیشه برش بدمش خیلی هم گذاشتم بپزه یک ساعت و نیم شد به نظرتون علتش چیه؟

سوسو @soosoo_1987
سلام خواهش ميكنم، موقعي كه از حرارت برميداريد به قدر كافي سفت شده؟ ضمنا بايد بعد از پخت و ريختن درظرف اجازه بدين در دماي محيط استراحت كنه و از دماش بيفته بعد بزاريدش يخچال، شايد زود ميزاريد اب ميندازه. مقدار ارد برنج و نشاستتون اندازس؟

سوسو @soosoo_1987
يك ساعت و نيم هم خيلي زياده ، معلومه اندازه ها درست نبوده، ديگه تا ٤٥ دقيقه مواد بايد غلظت پيدا كرده باشند

فاطمه @cook_21655651
آخه من با شعله خیلی کم درست کردم بعد هم دستور یکی از دوستان رو استفاده کردم اون بنده خدا تازه میگفتن دوساعت باید طول بکشه ولی خیلی عالی شده بود ترحلواشون آدم کیف میکرد
(ویرایش شده)

سوسو @soosoo_1987
اولش حتي ميتونيد شعله رو متوسط بزاريد تند تند هم بزنيم كه بجوش بياد بعدش ديگه روي حرارت كم نيم ساعت تا ٤٥ دقيقه همينطوري هم بزنيد تا غليظ بشه. اين دستور كه من گذاشتم مشكلي نداره. من خودم ديشب دوباره درست كردم

فاطمه @cook_21655651
برعکس این دوستم گفته بود از اول رو شعله ملایم مقدار نشاسته و آردبرنجش مثل شماهس فقط شیرش ۶ پیمانه بود و گلاب یه پیمانه حالا دفعه بعد با دستور شما درست میکنم ببینم چی میشه

سوسو @soosoo_1987
دستور من هم با شعله ملايم هست ولي ميگم يكمي زيادم كنيد اولش طوريش نميشه 😂 فقط تند تند هم بزنيد. ايشالله كه اكي ميشه دفعه بعدي🙏🏻

سوسو @soosoo_1987
ببينيد جوري كه روان باشه ولي غليظ. يني كارد ميزنيد توش جاي ردش تا چند ثانيه ٤،٥ ث بمونه بعد محو بشه. اونوقت ديگه كافيه بريزيد توي ظرف بيست دقيقه نيم ساعت بيرون بمونه تو همين مدت سريع ميگيره خودشو.بعد بزاريد يخچال
(ویرایش شده)

سوسو @soosoo_1987
بله بعد دو ساعت از يخچال بياريد بيرون، مثل ژله شده ، راحت با كارد تيز برش بزنيد. اول خط هاي اريب از يه طرف بكشيد با فاصله روش. بعد هم خط هايي از جهت مخالف دوباره بكشيد كه لوزي بشن

سوسو @soosoo_1987
نه همون داغ داغ سریع بریزید چون به محضی که از حرارت افتاد سریع میبنده خب. دیگه بعدش که نمیتونید جابجاش کنید

behnam farzane @cook_20255997
ببخشید من پیمانه های شیرینی پزی دارم ازاون استفاده کنم یالیوان فرانسوی؟؟؟

Zahra Ashoori @Ashoori86
پیمانه شیرینی پزی و لیوان دسته فرانسوی با هم تقریباً یکی هستند. فرقی نداره از کدوم استفاده بشه. موفق باشید.



