حلوا لبو با آرد سبوس دار و شکر سرخ
#MINAB
#میناب
با تشکر از دستور @Fateme_1362
مراحل تهیه
- 1
پوره لبو،آب لبو،شکر،گلاب و هل را روی حرارت کم گذاشته تا شکر حل بشه(اصلا نباید بجوشه)
آرد را با حرارت کم(سر شعله متوسط)تفت داده تا بوی خامیش گرفته بشه و نیازی به تغییر رنگ نیست (حدود۲۵دقیقه) و بعد الک کرده و دوباره به تابه برگردانده و روغن را اضافه و حدود ۳ دقیقه تفت میدیم که بوی روغن هم گرفته بشه(حرارت کم) - 2
تابه را از روی شعله برداشته و در چند مرحله شربت(هنوز کمی داغ بود) را اضافه و هر بار هم زده تا در آخر کامل یکدست شود و
دوباره تابه را روی شعله گذاشته و با حرارت کم هم زده تا جمع شود، من همین که راحت از کف تابه جدا شد، شعله را خاموش کردم چون میخواستم داخل قیف بریزم ولی،برای داخل بشقاب هم خوب بود؛ میتونیم بیشتر بذاریم که گهواره بشه(حدود نیم ساعت طول میکشه) - 3
همه مراحل از قاشق یا کف گیر چوبی استفاده بشه
نصف این مواد برای ۶۰تا مینی تارتی که داشتم کافی بود و حتی اضافه هم میومد.
بسیار خوش رنگ(زرشکی) و خوش مزه با بافت عالی
شیرینیش هم به اندازه هست و طعم لبو اصلا حس نمیشه - 4
کلمات کلیدی
دستورهای مشابه
دستورهای پیشنهادی بیشتر














نظرات (4)