مراحل تهیه
- 1
سفیده و زرده تخم مرغ را از هم جدا میکنیم برای کیک اسفنجی لازم نیست بذاریم هم دمای محیط بشه، سرد باشه سفیده بهتر فرم میگیره. اول تا پره های همزنمون تمیزه سفیده ها رو میزنیم کمی که فرم گرفت نصف لیوان پودر قند رو بهش اضافه میکنیم و با همزن میزنیم تا کاملا فرم بگیره و ظرف رو که برمیگردونیم از ظرف نریزد. سفیده ها رو میذاریم تو یخچال تا آب نندازه
- 2
حالا بقیه پودر قند رو روی زرده ها الک میکنیم نصف قاشق چای خوری وانیل هم بهش اضافه میکنیم، زرده ها رو میزنیم تا روشن شود و در زمان هم زدن نصف لیوان آب جوش به زرده اضافه میکنیم تا خوب پف کند، انقدر با همزن میزنیم که غلیظ و کشدار و روشن بشه
- 3
حالا دو لیوان آرد رو به هر لیوان یه قاشق چایخوری بکینگ پودر اضافه میکنیم و حالا سفیده ها رو از یخچال بیرون میاریم و به مواد زرده اضافه میکنیم و کمی آرد هم الک میکنیم، همینطور کمی سفیده و کمی آرد اضافه میکنیم تا کاملا مخلوط شود
- 4
حواستون باشه که دورانی و در یک جهت مواد رو فلد یا مخلوط کنید (زیاد هم نزنید)
- 5
بهتر است که از آرد سه صفر قنادی استفاده کنید و قبل از اضافه کردن سه بار الک کنید
- 6
کف قالب را کاغذ روغنی میذاریم و مواد رو میریزیم و در فری که از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه به مدت ۴۵ دقیقه میذاریم تا بپزه
- 7
بعد از اینکه پخت و خوب خنک شد به چهار لایه دو سانتی برش زدم و کمی شربت زدم و بعد خامه و روی خامه هم گردو و موز گذاشتم و لایه لایه ادامه دادم
- 8
و در آخر کل کیک را خامه کشی کردم و شکلات تخته ای روش رنده کردم
کلمات کلیدی
دستورهای مشابه
دستورهای پیشنهادی بیشتر






نظرات (32)