اولین شله زردم 😋😋
من عاشقشممممممم 😍😋😋
مراحل تهیه
- 1
برنج را درون قابلمه بریزید و با آب ۸ بار بشورید. شستن برنج به این شکله که آب روی برنج بریزید آنقدر که روی برنج را کاملا آب بپوشونه بعد برنج را چنگ می زنید و آب را خالی میکنید و این کار رو تکرار میکنید. بار آخر که آب را خالی میکنید کمی آب روی آن بریزید که آب شفاف باشد اگر نبود دوباره بشورید.
- 2
بعد از شستن ۱۰ پیمانه آب را روی برنج ریخته و ۲ ساعت می گذارید تا بماند.
- 3
بعد از دو ساعت برنج را به مدت ۹۰ دقیقه روی گاز می گذارید تا برنج رفته شود. البته هر چند وقتی آن را کمی هم بزنید.
- 4
به آن دو پیمانه شکر را اضافه میکنیم و هم می زنیم بعد کمی هم زدن به آن زعفران اضافه میکنیم و تا وقتی که زعفران کاملا حل شود هم میزنیم.
- 5
بعد از ۲۰ دقیقه کره را اضافه می کنیم و هم می زنیم به مدت ۲ دقیقه.
- 6
وقتی کاملا جوشید بعد از ۳۰ ساعت زیر گاز را خاموش میکنیم.
- 7
با کنجد و دارچین تزیین می کنیم.
- 8
نوش جوووووووووون 😛😛😛
دستورهای مشابه
دستورهای پیشنهادی بیشتر



نظرات (8)