دونات

مدتی بود دلم میخواست درست کنم ولی ترس از چاقی و کالری مانع میشد تا امروز بالاخره دل به دریا زدم
دونات
مدتی بود دلم میخواست درست کنم ولی ترس از چاقی و کالری مانع میشد تا امروز بالاخره دل به دریا زدم
مراحل تهیه
- 1
مخمر و شکر و آب ولرم را بذارین توی یک ظرف روشو بپوشونید و بذارین جای تاریک یکربع تا پف کنه
- 2
تخم مرغ و نوک قاشق چایخوری وانیل را بزنید نه مثل کیک فقط از لختگی در بیاد
- 3
حال شیر و کره بذارین روی شعله تا کره آب شه و شیر ولرم
- 4
حالا شیر وکره را به تخم مرغ اضافه کنید و مخمر و شکر را نیز اضافه کنید البته من فقط همون شکری که داخل مخمر بود اضافه کردم خواستم کم شیرین باشه. بعد آردی که الک کردین کم کم اضافه کنید تا وقتی خمیر به دستتان نچسبه. بعد ۱۰ دقیقه ورز بدین حالا این خمیر نرم را در کاسه بزرگی که چرب کردین بذارین و روش رو بپوشونین تا ۲ساعت ممکنه شما کمتر یا بیشتر آرد بخواین پس مواظب باشین زیادتر نریزین که سفت بشه دونات
- 5
حالا روی سطح صافی آرد بپاشین و خمیر رو صاف کنید و قالب بزنین
- 6
بعد بذارین تو سینی آرد پاشی شده و تا نیم ساعت بذارین بعد داخل روغن داغ با شعله ملایم سرخ کنین و هرجور دوست دارین تزیین کنید من چون شکر داخلش نریختم توی شکر و خرده اسمارتیز زدم ۳۰عدد شد
کلمات کلیدی
دستورهای مشابه
دستورهای پیشنهادی بیشتر







نظرات (11)
هم خوب پف کرده هم بافت خیلی عالی داره
نوش جونتون شهلا جان 👌👌😋😋