شیرینی نخودچی من
مراحل تهیه
- 1
ابتدا پودر شکر و روغن را خوب با هم مخلوط کنید (در این مرحله یه قاشق زعفران دم داده یا پودر کاکائو را اضافه کنید) و بعد پودر هل را اضافه کن و ارد سفید و آرد نخودوی الک شده را اضافه کن
- 2
خوب ورز بدهید و خمیر رابه مدت ۲ ساعت در یخچال استراحت بدهید این خمیر خیلی نرم اصلا نگران نباشید
- 3
بعد دو ساعت خمیر را با کف دست روی سینی فشرده کنید به قطر ۱ سانتی متر بعد با قالب مخصوص قالب بزنید سینی فر را از قبل کاغذ روغنی بنداز و شیرینی که قالب میزنی تو سینی میچینی و روی آن خرفه یا کنجد یا پودر پسته بزار و در فر که از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ در طبقه وسط فر به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه قرار دهید بعد از فر خارج کنید تا موقع سرد شدن کامل شیرینی دست به آنها نزنید
- 4
من هر سال عید کلی مشتری برا این شیرینی ها دارم فقط امسال دیگه سفارش نگرفتم
کلمات کلیدی
دستورهای مشابه
دستورهای پیشنهادی بیشتر
https://cookpad.wasmer.app/ir/%D8%AF%D8%B3%D8%AA%D9%88%D8%B1%20%D8%BA%D8%B0%D8%A7/7313688




نظرات (21)