كحك العيد الدايب
بيدوب دوبان رهيب
الخطوات
- 1
هنخلط كل المواد الجافة ونقلبها كويس ع بعض ونحط السمنه والزبدة عليهم ونبس لمده 15دقيقه وبعد كده نحط المايه ونعجن لحد ما نلم كل حاجه ببعض بس
- 2
نسيبه يرتاح من ساعتين لست ساعات
- 3
ونعجنه عجنه بسيطه بعدين نبدا نشكل
- 4
التسوية ع حرارة 180
- 5
علامة الكحك المظبوط لما اخد كورة واشكلها مش تتشقق مني لو اتشققت يبئا مش اتبست كويس او محتاجه تعجنيها حاجه بسيطه
كلمات ذات صلة
وصفات مشابهة
وصفات ننصحك بمشاهدتها
https://cookpad.wasmer.app/eg/%D9%88%D8%B5%D9%81%D8%A7%D8%AA/15283579




التعليقات (2)