عدسی با آلوچه جنگلی یا نلک

سلام به همه دوستان عزیز کوکپدی
خیلی دلم براتون تنگ شده بود ولی خب چون رژیم دارم غذای خاصی نمیپزم که قابل به اشتراک گذاری باشه.
این عدسی رو دیشب مامانم پخته بود، خیلی پسندش کردم، گفتم بذار یه عکس هم ازش بگیرم، ایده خوبیه برای حال و احوال کردن با دوستای قدیمی 🥰
نِلک همون آلوچه جنگلی هستش در لهجه نیشابوری 🫐
عدسی با آلوچه جنگلی یا نلک
سلام به همه دوستان عزیز کوکپدی
خیلی دلم براتون تنگ شده بود ولی خب چون رژیم دارم غذای خاصی نمیپزم که قابل به اشتراک گذاری باشه.
این عدسی رو دیشب مامانم پخته بود، خیلی پسندش کردم، گفتم بذار یه عکس هم ازش بگیرم، ایده خوبیه برای حال و احوال کردن با دوستای قدیمی 🥰
نِلک همون آلوچه جنگلی هستش در لهجه نیشابوری 🫐
مراحل تهیه
- 1
عدسی که همه بلدن درست کنن ولی جهت خالی نبودن عریضه مینویسم ☺️
من چون رژیمم، مامانم خیلی کم روغن میزنه توی غذاها که من غر نزنم 😁 شما میتونین کمی روغن بیشتر بزنین
- 2
پیاز رو خرد و سرخ کنین
- 3
ادویه و رب رو اضافه کنین و تفت بدین
- 4
عدس شسته شده رو اضافه کرده و تا یک بند انگشت روی عدس رو بپوشونه آب بریزین
- 5
وقتی آب جوش اومد، نلک رو اضافه کرده و درب قابلمه رو بذارین تا با شعله کن بپزه و جا بیفته
- 6
نوش حان
کلمات کلیدی
دستورهای مشابه
دستورهای پیشنهادی بیشتر



نظرات (10)