مربای ازگیل

یه مربای خوشمزه و متفاوت 👌😋 اصلا فکرشو نمیکردم اینقدر خوشمزه و خوشرنگ بشه 😍🥰
ازگیل ژاپنی (لوکات) که شمالیها به آن انبو میگویند فواید زیادی برای بدن دارد و از دسته میوههایی است که به خاطر آهن و ویتامین C زیادی که دارد خیلی زود رنگ آن تیره میشود
یکی از بهترین روشها برای افزایش ماندگاری ازگیل و استفاده از آن برای مدت زمان طولانی، درست کردن مربا یا مارمالاد خانگی است.
مربای ازگیل ژاپنی یکی از متفاوت ترین ، خوشمزهترین و مفیدترین انواع مربای خانگی است که شما میتوانید در فصل بهار و تابستان درست کنید.
امیدوارم درست کنید و لذت ببرید 😋😍
نووش جااان 🫶
مربای ازگیل
یه مربای خوشمزه و متفاوت 👌😋 اصلا فکرشو نمیکردم اینقدر خوشمزه و خوشرنگ بشه 😍🥰
ازگیل ژاپنی (لوکات) که شمالیها به آن انبو میگویند فواید زیادی برای بدن دارد و از دسته میوههایی است که به خاطر آهن و ویتامین C زیادی که دارد خیلی زود رنگ آن تیره میشود
یکی از بهترین روشها برای افزایش ماندگاری ازگیل و استفاده از آن برای مدت زمان طولانی، درست کردن مربا یا مارمالاد خانگی است.
مربای ازگیل ژاپنی یکی از متفاوت ترین ، خوشمزهترین و مفیدترین انواع مربای خانگی است که شما میتوانید در فصل بهار و تابستان درست کنید.
امیدوارم درست کنید و لذت ببرید 😋😍
نووش جااان 🫶
مراحل تهیه
- 1
اول درخت خوشگل و پربارمو ببینید 😍🥰
بعد مربای خوشمزه و خوشرنگی رو که درست کردم 👌😋 - 2
اول ازگیل ها رو چیدم و شاخ و برگهای اضافی شون رو کندم و اونا رو داخل یه قابلمه بزرگ ریختم و چند بار شستم
بعد داخل آبکش ریختم تا آبشون بره و خشک بشن - 3
سپس ازگیل ها رو پاک کردم
موقع پاک کردن پوست لک دار اونا رو در بیارید و سر و ته اضافیشونو بردارید.
ازگیل ها رو از وسط با چاقو نصف کنید و هستههاشونو بیرون بیارید.
اگر دوست ندارید اندازه ازگیل ها در مربا خیلی درشت باشه میتونید اونا رو به چهار قسمت خرد کنید
یه پوسته سفید هم داخل ازگیلهاست که من اونم در آوردم - 4
پخت مربای ازگیل دو روش داره که در یک روش شکرو لابه لای ازگیلها ریخته و یه شب تا صبح توی یخچال میزارن تا آب بندازه و بعد میپزن اما من به این روشی که می بینید درست کردم
- 5
من اول ازگیل ها رو با مقداری آب حدود ۱۵ دقیقه روی اجاق گذاشتم تا پخته و کمی نرم بشن
درحین پخت حتما باید کف روشونو بگیرید تا مرباتون شفاف و زلال و خوشرنگ بشه
بعد توی یه قابلمه مناسب شکر و آب ریختم و روی اجاق گذاشتم تا بجوش بیاد
سپس ازگیل های تقریبا نیم پز شده رو اضافه کردم - 6
راز خوشرنگ شدن مربای من اینه که حرارت رو خییییلی کم کردم و حدود یک ساعت و نیم روی شعله گذاشتم
حتما در قابلمه رو نیم باز بگذارید و اگه روی مربا کف جمع شد بردارید - 7
در اواخر پخت آبلیموی ترش و تازه رو اضافه کنید تا مانع شکرک زدن مربا بشه
- 8
اینم از مربای خوشمزه و خوشرنگ من 😋😍 نوش نگاهتون مهربونا 🙌🥰🌹
کلمات کلیدی
دستورهای مشابه
دستورهای پیشنهادی بیشتر












نظرات (11)