كيكه الاسبونج بالزبادي
الخطوات
- 1
نخلط الزبادي والسكر مع بعض ونسيبه سوا حوالى ربع او نصف ساعه ونحضر الشربات حله فيها سكر وننزل بالميه يغلو نضيف نص ليمونه ياخدوا غلوة ونطفي
- 2
نضرب البيض والفانيلا كويس اووى فى الخلاط وبعدين نضيف خليط الزبادى ونضربهم حلو اوى وننزل بكوبايه الزيت كله فى الخلاط ونضربهم سوا
- 3
بوله فيها كوبايتين دقيق والبيكنج بودر ننزل بالخليط عليهم ونقلبهم سوا لحد مايتجانسو وبعدين نفضى الخليط في صينيه مدهونه زيت وفي الفرن درجه حراره 180
- 4
اول ما تطلع نضيف عليها الشربات وتقطع قطع صغيره وبالف هنا
كلمات ذات صلة
وصفات مشابهة
وصفات ننصحك بمشاهدتها
https://cookpad.wasmer.app/eg/%D9%88%D8%B5%D9%81%D8%A7%D8%AA/14596829




التعليقات (4)