نان ساندویچ🥖
#نان
#نان_ساندویچ
#باگت
منبع: آشپزی با عذرا
مراحل تهیه
- 1
آرد را با شکر, پودر خمیرمایه و زردچوبه مخلوط و سه بار الک کنید. وسط آرد را گود کنید و نصف آب و سه قاشق روغن مایع را اضافه و مخلوط کنید.
- 2
بقیه آب را نیز اضافه کنید. کمی با دست ورز دهید. این خمیر شل و چسبنده است. من از دستکش استفاده کردم.
- 3
داخل یک کاسه بزرگ را چرب کنید. خمیر را داخل آن بگذارید و روی آن را چرب کنید. سر ظرف را بپوشانید و دو ساعت جای گرم و تاریک بگذارید تا ور بیاید.
- 4
سطح کار را آردپاشی کنید و خمیر را به آن منتقل کنید. خمیر را ورز ندهید, فقط به کمک آرد جمع کنید. ۴ قسمت کنید و چانه بگیرید. روی چانه ها را بپوشانید خشک نشود.
- 5
سطح کار را آردپاشی کنید. روی چانه ها کمی آرد بپاشید و با کف دست کمی پهن کنید.
- 6
سپس با وردنه به شکل مستطیل باز کنید. از عرض مستطیل حدود ۳ سانت تا کنید و لبه ها را بچسبانید. این کار را تکرار کنید تا خمیر کاملاً بسته شود.
- 7
کف سینی کاغذ روغنی پهن کنید. نان ها را داخل آن با فاصله بچینید. روی آن را حدود یکساعت بپوشانید تا دوباره ور بیاید.
- 8
سپس در یک پیاله کوچک شیر, آرد و زردچوبه را مخلوط کنید و با قلم مو رومال بزنید.
- 9
سینی را در طبقه وسط آون توستر از پیش گرم شده با دمای ۱۵۰ درجه به مدت ۳۰ دقیقه قرار دهید. سپس فقط المنت بالا را روشن کنید تا روی نان رنگ بگیرد.
- 10
👈 اگر از سینی مشکی آون توستر استفاده میکنید, کف آن فویل پهن کنید و در طبقه بالا بگذارید. وقتی المنت بالا را روشن میکنید, سینی را در طبقه وسط قرار دهید.
کلمات کلیدی
دستورهای مشابه
دستورهای پیشنهادی بیشتر













نظرات (17)