شیرینی بادبزنی
#کوک_اسنپ
با تشکر از دوست عزیز
@cooliiiivaaaand
مراحل تهیه
- 1
کره و پودر قند را مخلوط و با همزن زده تا پوک شود
- 2
وانیل و زرده تخم مرغ و پودر هل را اضافه و دوباره با همزن هم بزنید
- 3
نشاسته ذرت و نصف آرد را اضافه و مخلوط کنید بقیه آرد را کم کم اضافه تا خمیر نرمی بدست آید. خمیر را ورز ندهید.
- 4
تست خمیر 👈 از خمیر یک مقدار بردارید و گلوله کنید نباید ترک بخورد
- 5
خمیر را داخل نایلون قرار داده و ۱ ساعت در یخچال به آن استراحت دهید
- 6
خمیر را به ضخامت ۳ تا ۵ میلیمتر باز کنید و کاتر دایره بزنید و بعد از وسط هر دایره را به دو قسمت تقسیم کنید
- 7
مواد رومال را با هممخلوط کنید و رومال بزنید و روی آن خطوطی را از مرکز نیم دایره به اطراف طرح بیاندازید
- 8
در فر ۱۸۰ درجه سانتیگراد که از یک ربع قبل گرم شده به مدت ۱۵ دقیقه بپزید. مدت پخت با توجه به دمای واقعی فر شما متفاوت است
ترفندها
* از روغن جامد برای این شیرینی استفاده نکنید ولی روغن صاف قنادی می توانید جایگزین کنید.
* به جای پودر هل به دلخواه می توانید پودر دارچین یا زنجبیل جایگزین کنید.
کلمات کلیدی
دستورهای مشابه
دستورهای پیشنهادی بیشتر












نظرات (15)