Παστούλα σάμαλι!

Ένα πολύ γευστικό και αυστηρά διαιτητικό γλύκισμα, που προέκυψε από την εξής σκέψη. Αφού το σάμαλι βασίζεται γευστικά στην μαστίχα, γιατί να μην προστεθεί επάνω του και μία κρέμα μαστίχας για να μετατραπεί σε ένα πληθωρικό υγιεινό γλυκό; Το γλυκό βγάζει στην σωστή ένταση το άρωμα της μαστίχας, καθιστώντας το υπέροχο κατ' εμέ.
Παστούλα σάμαλι!
Ένα πολύ γευστικό και αυστηρά διαιτητικό γλύκισμα, που προέκυψε από την εξής σκέψη. Αφού το σάμαλι βασίζεται γευστικά στην μαστίχα, γιατί να μην προστεθεί επάνω του και μία κρέμα μαστίχας για να μετατραπεί σε ένα πληθωρικό υγιεινό γλυκό; Το γλυκό βγάζει στην σωστή ένταση το άρωμα της μαστίχας, καθιστώντας το υπέροχο κατ' εμέ.
Οδηγίες μαγειρέματος
- 1
Η ποσότητα των υλικών αντιστοιχεί για ένα τάπερ 20x25 που χρησιμοποίησα εγώ, οπότε και θα προκύψουν οι 7-8 μερίδες.
- 2
ΓΙΑ ΤΟ ΣΑΜΑΛΙ: Πρώτα θρυμματίζουμε την 1 και.σ. δακρύων μαστίχας που αναλογεί για το παρασκευή του σάμαλι. Έπειτα την ρίχνουμε σε ένα μπολ, καθώς και τα άλλα στερεά υλικά, και τα ανακατεύουμε όλα μαζί. Στο τέλος προσθέτουμε σιγά σιγά το νερό ανακατεύοντας ξανά, μέχρι να απορροφηθεί και ενσωματωθεί πλήρως με τα άλλα υλικά.
- 3
Αφήνουμε λίγο να ρουφήξει τα υγρά, και σε ένα πυρεξάκι με αντικολλητικό χαρτί, τοποθετούμε το μείγμα. Κατόπιν ''παίρνουμε τα μέτρα'' από το τάπερ που θα χρησιμοποιηθεί για το γλυκό, διαμορφώνοντας με μία σπάτουλα το μείγμα που έχουμε ήδη απλώσει στο πυρέξ, προκειμένου να πάρει το σχήμα και μέγεθος του τάπερ, ώστε μετά το ψήσιμο το σάμαλι να ''ταιριάξει'' και να ''κουμπώσει'' στο τάπερ που θα δουλέψουμε το γλυκό. Μετά από αυτά, ψήνουμε στους 180 με 200 βαθμούς, όχι πολύ, αλλά μέχρι να ροδίσει.
- 4
Αφού ψηθεί, αφαιρούμε το αντικολλητικό χαρτί από το σάμαλι και το τοποθετούμε στο τάπερ πιρουνίζοντας το για να υποδεχτεί το σιρόπι.
- 5
ΓΙΑ ΤΟ ΣΙΡΟΠΙ: Βράζουμε τα υλικά του για πολύ λίγο, και κατόπιν το περιχύνουμε στο τάπερ με το γλυκό.
- 6
ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΡΕΜΑ: Θρυμματίζουμε πρώτα το 1 και.γ. δακρύων μαστίχας που απαιτείται για την κρέμα. Σε μία κατσαρόλα ρίχνουμε όλα τα αναγραφόμενα υλικά της κρέμας, πλην της κρέμας καρύδας. Έπειτα βράζουμε ανακατεύοντας συνεχώς μέχρι να φουσκώσει το μείγμα, οπότε και τραβάμε την κατσαρόλα. Τότε ρίχνουμε και την κρέμα καρύδας ανακατεύοντας ξανά, ώστε να ομογενοποιηθεί και εκείνη με το βρασμένο μείγμα.
- 7
Μετά αδειάζουμε την κρέμα στο τάπερ με το γλυκό.
- 8
Αφήνουμε να κρυώσει, κλείνουμε το καπάκι, και το βάζουμε στο ψυγείο, και θα καταναλώσουμε το γλυκάκι την επόμενη ημέρα προκειμένου να ενωθούν και να βγουν στο μάξιμουμ όλα τα αρώματα των υλικών.
(Εναλλακτικά για την νηστίσιμη εκδοχή του δεν περιλαμβάνουμε τους κρόκους αυγών)
Παρόμοιες συνταγές
Περισσότερες συνταγές




Σχόλια