
نظرات روی دستور
شیرینی کشمشی 🍪

Lida Aali @lida_aali
بله نفیسه جان میشه خودم توی قابلمه درست نکردم ولی دوستان درست کردن گفتند که میشه توی یک ماهیتابه در دار شعله پخش کن بزار زیرشو کم کن درب قابلمه رو با دم کن بزار حدود ۲۰دقیقه طول میکشه بعد چک کن ببین زیر شیرینی کمی طلایی شده بود خاموش کن حتما فاصله شیرینی ها رو حفظ کن چون بعد اینکه گرما دیدخیلی پهن میشه و بهم میچسبن

mohammad ghazizade @Fatemeh_6976
سلام ببخشید میخاستم ببینم مثله بازاری ها حالت کیک پیدا میکنه؟یا اینکه ترد میشه؟

Lida Aali @lida_aali
سلام خواهش میکنم اگر دقیق با این رسپی درست کنید حالت متوسط داره نه خیلی خشکه نه دقیق حالت کیک داره از شیرینی های بیرون خیلی با کیفیت تر و خوشمزه تر هستش اگر بخواید نرم تر باشه کره رو بیش تر کنید اگر خشک تر و ترد تر بخواید آردشو بیش تر کنید

mohammad ghazizade @Fatemeh_6976
باشه خیلی ممنون .بار اول با همین رسپی درست میکنم که ببینم چجوری میشه.متشکرم

Lida Aali @lida_aali
میترا جان دوستان با تابه درست کردن خودم تا حالا توی تابه درست نکردم شما با نصف مواد یا یک سوم مواد درست کن اگر دویت داشتی بیشتر درست کن توی تابه کاغذ روغنی بنداز دمکنی بذار تا درست بشه فقط با فاصله بذار چون هنگام پخت شیرینی پهن میشه

Lida Aali @lida_aali
میترا جان کاغذ آ چا داری توی خونه ؟ اگر داری خوب با روغن مایع چربی کنید از کف تابه

Lida Aali @lida_aali
خیلی حرارت رو کم کن حتما هم شعله پخش کن بذار ولی بدون روغن هم میسوزه هم میچسبه

Lida Aali @lida_aali
سفت شدن شیرینی علت های مختلفی داره شاید از کره استفاده نکردید کره شیرینی رو خیلی لطیف میکنه ویا شاید خیلی وزیاد گذاشتید توی فر بمونه خشک شده ویا از مواد مرغوب استفاده نکردید

Lida Aali @lida_aali
پس دلیلش همینه اصلا برای شیرینی از روغن استفاده نکن دلیلش همینه و حتما مواظب باش زیاد توی فر نمونه چون شیرینی وقتی گرمه بنظر نرم میاد شما فکر میکنی نپخته مدت زمان پختنشو زیاد میکنی در این صورت شیرینیتون بعد از سرد شدن سفت میشه مدت زمان پختشو زیاد نکن بذار سرد بشه وقتی سرد شد خودشو میگره










