مراحل تهیه
- 1
مرغ رو با پیاز,سیر,نمک,کمی زعفران و مقدار کمی آب گذاشتم آبپز شد بعد که کاملا پخت توی کره و زعفران سرخش کردم.
- 2
برای ته دیگ سیب زمینی کنجدی، کف قابلمه نچسبی روغن که کمی داغ شد کنجد ریختم و سیب زمینی ورقه ای خرد شده رو چیدم و برنج رو که آبکش کرده بودم روی اونا ریختم و گذاشتم دم.
- 3
آلبالو ها هم هسته گرفتم, شکر رو لابه لای آلبالوها ریختم و دوساعت توی یخچال گذاشتم تا آب انداخت(مقدار شکر معمولا یک سوم آلبالو هست اما من خیلی شیرین دوست ندارم که شکل مربا میشه،البته که سلیقه ای هست و اگر شیرین تر دوست دارید خب شکر بیشتری بریزید!)
- 4
بعد یه کم کره و زعفران دم کرده هم روش ریختم و گذاشتم 20 دقیقه جوشید بعد کمی از سس رو برداشتم.
- 5
برنج که دم کشید یه مقدارش رو زعفرانی کردم,یه مقدارش هم با سس آلبالو که مونده بود مخلوط کردم.
- 6
این طوری 3 رنگ برنج داریم و آلبالو رو قاطی پلو دم نذاشتیم.
میتونید با گوشت قلقلی هم درست کنید یا از اول برنج رو با مایه آلبالو دم کنید.
کلمات کلیدی
دستورهای مشابه
دستورهای پیشنهادی بیشتر




نظرات