شیرینی مشهدی مخصوص یلدا

#یلدا
#سرآشپز_طلایی
قبلا دستور شیرینی مشهدی خیلی ساده و بدون همزن و با روغن مایع را گذاشته بودم اما اینبار کمی تغییر دادم که این هم خوب از آب دراومد.دستورشو میذارم اگر خواستید استفاده بفرمایید
شیرینی مشهدی مخصوص یلدا
#یلدا
#سرآشپز_طلایی
قبلا دستور شیرینی مشهدی خیلی ساده و بدون همزن و با روغن مایع را گذاشته بودم اما اینبار کمی تغییر دادم که این هم خوب از آب دراومد.دستورشو میذارم اگر خواستید استفاده بفرمایید
مراحل تهیه
- 1
آرد و بکینگ پودر را مخلوط کرده.کنار بگذارید
- 2
تخم مرغ+وانیل+پودر قند+نمک را مخلوط کرده با همزن دستی یا چنگال بزنید تا یکنواخت و کرمی بشود.
- 3
روغن را کم کم اضافه کرده و هم میزنیم تا یکنواخت شود.
- 4
آرد را کم کم اضافه میکنیم و با قاشق مخلوط میکنیم تا جایی که خمیر به دست نچسبد. برای من همان ۲۵۰ گرم آرد کافی بود. زیاد ورز ندهید که کیفیت شیرینی خراب میشود. بین دو کیسه فریزر پهن کرده و با وردنه به ضخامت ۴ میل صاف کنید و قالب بزنید.طبق معمول شیرینی مشهدی نصف قالب ها باید توخالی باشد که برای روی شیرینی استفاده شود.
- 5
فر را یک ربع زودتر در دمای ۱۸۰ درجه گرم کنید. کف سینی فر را چرب کنید و شیرینی ها را ۱۰ تا ۱۲ دقیقه حرارت دهید.من تا ۱۰ دقیقه چک کردم کمی زیر شیرینی ها طلایی شد کافی بود.
- 6
شیرینی ها را برعکس کیک میتوانید تند تند چک کنید تا نسوزند. و اینکه شیرینی ها نباید زیاد در فر بمانند چون در آن صورت کیفیت خوبی نخواهند داشت.
- 7
پس از سرد شدن مارمالاد یا بریلو بین شیرینی ها بزنید و دو تا دوتا جفت کنید.من مارمالاد پرتقال استفاده کردم. روی کار را با پودر پسته و شکلات آب شده تزئین کردم.. داخل یخچال بگذارید سلفون بکشید که نرم و خوشمزه باقی بمانند.
کلمات کلیدی
دستورهای مشابه
دستورهای پیشنهادی بیشتر




نظرات (21)