کیک تی تاب با کارامل میانی

#سرآشپز_طلایی
#تی_تاب
#کارامل_شکلاتی
#یافتم
نمی دونم چند تا از شما با تی تاپ خاطره خوب دارین؛ ولی فکر نمی کنم تعدادتون هم کم باشه. چون تی تاپ همیشه تو بچگی ها و زنگ تفریح های مدرسه همراهمون بوده. و البته هنوزم توی عصرونه ها، صبحونه ها و میان وعده هامون هست. امروز میخوایم به همه خاطرات خوشمون یه رنگ تازه ببخشیم و این بار تی تاپ خانگی تهیه کنیم. خیلی عالی میشه اگه خوراکی های زنگ تفریح مدرسه بچه ها یا میان وعده هاشون رو خودمون تو خونه درست کنیم. و چی بهتر از تهیه تی تاپ برای خوشحال کردن تمام اعضای خانواده
تی تاپ خانگی مراحل خیلی سختی نداره
با تشکر از دوست هنرمندم برای رسپی های عالیشون
کیک تی تاب با دستور دوست خوبم
@atefe_motevalli
و کرم کارامل میانی با دستور دوست گلم
@parvane7667
کیک تی تاب با کارامل میانی
#سرآشپز_طلایی
#تی_تاب
#کارامل_شکلاتی
#یافتم
نمی دونم چند تا از شما با تی تاپ خاطره خوب دارین؛ ولی فکر نمی کنم تعدادتون هم کم باشه. چون تی تاپ همیشه تو بچگی ها و زنگ تفریح های مدرسه همراهمون بوده. و البته هنوزم توی عصرونه ها، صبحونه ها و میان وعده هامون هست. امروز میخوایم به همه خاطرات خوشمون یه رنگ تازه ببخشیم و این بار تی تاپ خانگی تهیه کنیم. خیلی عالی میشه اگه خوراکی های زنگ تفریح مدرسه بچه ها یا میان وعده هاشون رو خودمون تو خونه درست کنیم. و چی بهتر از تهیه تی تاپ برای خوشحال کردن تمام اعضای خانواده
تی تاپ خانگی مراحل خیلی سختی نداره
با تشکر از دوست هنرمندم برای رسپی های عالیشون
کیک تی تاب با دستور دوست خوبم
@atefe_motevalli
و کرم کارامل میانی با دستور دوست گلم
@parvane7667
مراحل تهیه
- 1
تمام مواد اولیه رو آماده کنید. آرد و بکینگ پودر رو سه بار الک کنید، تمام مواد یک ساعت قبل در محیط آشپزخونه بذارید. تخم مرغ و شیر رو از یخچال خارج کنید. ابتدا فرتون رو با درجه ی ۱۷۵ روشن کنید تا یک ربع گرم شود.
تخم مرغ و وانیل رو با دور تند همزن دو دقیقه بزنید ، سپس شکر رو اضافه کنید ۵ دقیقه با دور تند همزن برقی هم بزنید. - 2
بعد روغن رو هم اضافه کنید سی ثانیه هم بزنید، سپس شیر و آب زعفران رو اضافه کنید«شیر وآب زعفران رو از قبل با هم مخلوط کردم»..آب زعفران غلیظ دو قاشق غذاخوری هست که جایگزین شیر میشود..(زعفران قابل حذف)
- 3
- 4
حالا هم زن برقی رو بذارید کنار، آرد وپوست پرتقال رو کم کم اضافه کنید و با لیسک هم بزنید تا مواد مخلوط بشه ، درحد مخلوط شدن مواد و باز شدن گلوله های آرد ، خیلی کم هم بزنید« همزدن زیاد باعث میشود پف کیک بخوابد»..من ده ثانیه با دور کند همزن در پایان هم زدم. سه چهارم پیمانه از مایه کیک بردارید بذارید کنار..
- 5
.کف قالب کاغذ روغنی بذارید یا قالب رو با روغن جدا کننده کمی چرب کنید حالا مایه کیک رو داخل قالب به صورت یکنواخت بریزید یک ضربه آروم بزنید روی میز تا حباب وسط مایه کیک خارج شود.. من دو مدل درست کردم یک مدل بدون زعفران یک مدل با افزون زعفران که خدایی با زعفران بهتر بود
- 6
.حالا سه چهارم پیمانه از مایه سفید کیک برداشته بودین رو با پودر کاکائو ترکیب کنید تا همرنگ شوند..این مایه کیک رو داخل پلاستیک فریزر ضخیم بریزید سرش رو ببندید با نوک قیچی یه سوراخ کوچیک ایجاد کنید..اول به صورت افقی از راست به چپ مثل خط از مواد کاکائو زده روی مایه کیک سفید بریزید،سپس با فاصله دوبند انگشت خط بعدی رو هم بریزید تا پایان، به کمک خلال یا سیخ چوبی به صورت عمودی از بالا به پایین خط میکشیم ،سپس سینی رو برعکس میکنیم و وسط اون خط ها رو برعکس خط میکشیم تا شکل وفرمش زیبا بشه مثل تصویر زیر..
- 7
قالب رو داخل فر از قبل گرم شده قراردهید، بعد ۲۰_۲۵ دقیقه حتما با یه خلال تست کنید اگه مواد به خلال نچسبید و خلال تمیز از کیک خارج شدکیک حاضره، ولی اگه به خلال چیزی چسبید کیک هنوز خوب نپخته کمی زمان دهید.
بعد پخت اجازه دهید کیک خنک شود، وقتی کیک خنک شد کمی کناره های کیک رو آزاد کنید کیک راحت از قالب خارج میشود.«از فر برقی استفاده کردم»...اگه از توستر یا فرگازی استفاده میکنید دقایق آخر گریل رو روشن کنید تا روی کیک طلایی شود.با توجه به دما وحرارت فر زمان دهید.. - 8
این هم بافت فوق العاده کیک🌸🌸
- 9
قطر کیک کم هست برای همین زود پخته میشود من با فر برقی به مدت ۲۵_۳۰دقیقه با درجه حرارت ۱۷۰_۱۶۵درجه این کیک خوشرنگ وخوشمزه رو پختم..
- 10
اگه درجه حرارت فر زیاد باشه وفر ازقبل زیاد ازحد گرم بشه روی کیک ترک میخوره..برای همین براساس شناختی که از درجه حرارت فرخودتون دارید بهش زمان بدید..این کیک خیلی سریع وزود پخته میشه..امیدوام. که درست کنید ولذت ببرید🌸🌸
- 11
بافت وخوشمزه بودن کیک دراولویت برام هست پس با خیالتون راحت درست کنید..نوش جان 💚💚قالبی که من استفاده کردم در ابعاد۲۵×۳۶ بود..
- 12
کارامل 💣اول شکر رو توی تابه با حرارت ملایم ذوب کنید تا کاراملی بشه اصلا قاشق بهش،نزنید تا شکر خوب ذوب بشه بعد کره و بعد خامه رو اضافه کنید خوب هم برنید و از روی حرارت بردارین بعد یک قاشق چایخوری پودر کاکائو هم بزنید سریع هم بزنید میتونید بجای پودر کاکائو پودر دارچین هم بزنید
- 13
- 14
- 15
کلمات کلیدی
دستورهای مشابه
دستورهای پیشنهادی بیشتر
































نظرات (78)