آش رشته خوشمزه خونگی

آش رشته خوشمزه خونگی
مراحل تهیه
- 1
◀️پیمانه من لیوان دسته دار فرانسه است.
نخود و لوبیا را از شب قبل خیس می کنیم و چند بار آبش را عوض میکنیم.
بعد میذاریم نیم پز شود آبکش کرده ورویش آب سرد می ریزیم. - 2
عدس را هم یک ساعت خیس کرده ومیزاریم یه جوش بزند بعد آبکش میکنیم. تا آب سیاهش برود.
◀️میتونین از حبوباتی که داخل یخچال دارین استفاده کنید. - 3
پیاز را اسلایس بزرگ برش زدم.
تو یه قابلمه کوچک آب را گذاشتم جوش بیاد پیازها را داخل آب جوش ریختم پنج دقیقه جوشانده بعد آبکش کرده ورویش آب سرد ریختم. روی دستمال آشپزخونه پهن کردم.◀️ میتونین پیازها را همونجور داخل روغن بریزین من فقط میخواستم مقداری از پیازها را بردارم برای تزیین روی آش چون اینجوری پیاز خوب خشک و مجلسی میشه
- 4
داخل قابلمه روغن ریخته وقتی آب شد پیازها را داخلش ریختم و با حرارت ملایم تفت دادم تا طلایی شود بعد مقداری از پیازها را برای روی آش برداشتم.
- 5
آرد وزردچوبه و فلفل ونمک را اضافه کرده و تفت دادم.
آرد باعث لعاب آش میشود. - 6
بعد عدس و نخود و لوبیا را اضافه کردم.
ویه پارچ آب ریختم و گذاشتم با حرارت ملایم تا بپزد.
◀️در آش رشته مجلسی آب قلم میریزند اگه داشتین بریزین. - 7
وقتی حبوبات پخته شد و آب آش کمتر شد و لعاب داشت سبزی آش را اضافه میکنیم.(من فلفل سبز هم میزنم داخلش)ومیزاریم تا سبزی آش بپزد.
◀️سبزی آش (تره _جعفری_گشنیز _اسفناج_شوید) - 8
بعد پخت سبزی رشته خرد شده را اضافه میکنیم. ومیزاریم بپزد حدود ده دقیقه طول میکشه تا رشته هم بپزه.حرارت را خاموش میکنیم.
- 9
برای تزیین نعناع خشک را با کمی روغن تفت دادم ورویش ریختم.و با پیازهای که از قبل برداشته بودم و با ماست تزیین کردم.
کلمات کلیدی
دستورهای مشابه
دستورهای پیشنهادی بیشتر









نظرات (62)