Γαλακτομπούρεκο με κανταΐφι
Η συνταγή είναι από την Αργυρώ Μπαρμπαρίγου
#2020
Οδηγίες μαγειρέματος
- 1
Για την κρέμα: Κρατάμε 1φλ. από το γάλα και βάζουμε το υπόλοιπο με τη μισή ζάχαρη και την φλούδα λεμόνι σε κατσαρόλα.Αφήνουμε σε μέτρια φωτιά να ζεσταθεί και να αρωματιστεί.
- 2
Σε μπολ βάζουμε την υπόλοιπη ζάχαρη,τα αυγά, το σιμιγδάλι,τις βανίλιες και το αλάτι και με σύρμα δυνατά ή με μίξερ χειρός τα χτυπάμε να ενωθούν καλά και να σπάσουν τα αυγά,ομογενοποιώντας το μείγμα.
- 3
Προσθέτουμε το 1 φλ. κρύο γάλα που κρατήσαμε και ανακατεύουμε το μείγμα.
- 4
Παίρνουμε 1φλ. ζεστό γάλα από την κατσαρόλα και πάντα χτυπώντας με το σύρμα, το ρίχνουμε στο μείγμα των αυγών να αραιώσει και να ζεσταθούν ελαφρά τα αυγά.
- 5
Όλο μαζί το ρίχνουμε στο ζεστό γάλα, ανακατεύοντας για λίγα λεπτά ωσότου δέσει ελαφρά η κρέμα.Περίπου 1-1/2 με 2' την βράζουμε από την ώρα που θα πάρει βράση.
- 6
Αφού δέσει αφαιρούμε την φλούδα και προσθέτουμε τα 100 γρ. βούτυρο.Απαλά ανακατεύουμε να λιώσει μέσα στην κρέμα.
- 7
Ανοίγουμε με τα δάκτυλα-ξαίνουμε- το κανταΐφι να αφρατέψει. Σε στρογγυλό βουτυρωμένο ταψί 34 εκ.στρώνουμε το μισό καταίφι ραντίζοντάς το με λίγο λιωμένο βούτυρο.
- 8
Στρώνουμε από πάνω τα 4 φύλλα κρούστας ραντίζοντάς τα ενδιάμεσα με αρκετό λιωμένο βούτυρο.Τα φύλλα πρέπει να καλύπτουν τα πλαϊνά του ταψιού.
- 9
Αδειάζουμε με προσοχή και στρώνουμε την κρέμα στα φύλλα.Γυρίζουμε τα περισσεύματα των φύλλων πάνω στην κρέμα.
- 10
Στρώνουμε από πάνω 1-1 τα βουτυρωμένα φύλλα (3) μπήγοντας τις άκρες τους στα πλάγια με μια σπάτουλα.Χαράζουμε την επιφάνεια των φύλλων κρούστας σε παράλληλες λωρίδες 5-6 εκ. Απλώνουμε στην επιφάνεια το υπόλοιπο κανταΐφι στρώνοντας το αφράτα.
- 11
Ξανά χαράζουμε απαλά το γαλακτομπούρεκο με κοφτερό μαχαίρι ώστε να κοπεί και το κανταΐφι, με προσοχή να μην βγει η κρέμα στην επιφάνεια γιατί στο ψήσιμο θα καεί και θα χαλάσει η όψη του γλυκού.
- 12
Ζεσταίνουμε να κάψει καλά το υπόλοιπο βούτυρο και περιχύνουμε πρώτα τις γωνίες και τις χαρακιές.Ραντίζουμε πεταχτά με τα δάχτυλα με λίγο νερό τα φύλλα στην επιφάνεια.
- 13
Ψήνουμε το γλυκό σε καλά προθερμασμένο φούρνο στους 170°στις αντιστάσεις, στην κάτω σχάρα για περίπου 55' μέχρι να ροδοκοκκινίσουν καλά τα φύλλα και να ξεκολλάει ολόκληρο το γλυκό από το ταψί.
- 14
Βγάζουμε το γλυκό από το φούρνο, αφήνουμε να σταθεί για 2'-3' και σιροπιάζουμε σιγά-σιγά με χλιαρό προς κρύο σιρόπι.Αφού ρίξουμε το μισό σιρόπι περιμένουμε λίγα λεπτά κι έπειτα προσθέτουμε σταδιακά το υπόλοιπο.
- 15
Αφήνουμε το γλυκό να κρυώσει τελείως και να τραβήξουν τα φύλλα το σιρόπι τους κι έπειτα κόβουμε σε κομμάτια.Αν το κόψετε ζεστό, τότε το σιρόπι θα μαζευτεί στον πάτο του ταψιού και τα κάτω φύλλα θα μουλιάσουν και το ταψί θα γεμίσει υγρά.
- 16
Για το σιρόπι: Βάζουμε όλα τα υλικά σε κατσαρόλα και αφήνουμε για λίγο τη ζάχαρη να μουλιάσει.Ανακατεύουμε να λιώσει.Από την ώρα που αρχίζει να βράζει δεν ανακατεύουμε ξανά.
- 17
Βράζουμε σε μέτρια φωτιά το σιρόπι 6'-8'.Να γίνει παχύ.Αφαιρούμε το λεμόνι και την κανέλα και σιροπιάζουμε σιγά-σιγά το γαλακτομπούρεκο με το σιρόπι.
Λέξεις-κλειδιά
Παρόμοιες συνταγές
Περισσότερες συνταγές








Σχόλια