Ρολάκια με αντίδια, Philadelphia και αντσούγιες

Την Ruth Padel τη γνωρίζετε ? Έχετε διαβάσει γι’ αυτήν ? Έτυχε αυτές τις ημέρες να βρίσκεται, για τις ανάγκες ενός Συνεδρίου, στην Αθήνα. και για άλλη μία φορά εντυπωσίασε με την παρουσία της. Η γεμάτη διακρίσεις, αγγλίδα ποιήτρια, τρισέγγονη του Δαρβίνου, που μιλάει, μάλιστα, πολύ καλά την Ελληνική γλώσσα (έχει ζήσει για μεγάλα διαστήματα στην Ελλάδα και δίδαξε Ελληνικά στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, στο Λονδίνο) μου θύμισε τις περίφημες θεωρίες περί εξέλιξης του προ-προ-προπάππου της. Μεγάλο μυαλό, ο τύπος, σπουδαίος μελετητής, ένας από τους γ ί γ α ν τ ε ς της ε π ι σ τ ή μ η ς, ανεξάρτητα από την θέση που έχει ο καθένας περί κοσμοθεωρίας και προέλευσης των ειδών. Η θεωρία του για την ε ξ έ λ ι ξ η των ε ι δ ώ ν και την φυσική επιλογή, είναι ένα για τη βιολογία το αντίστοιχο της θεωρίας του Α ϊ ν σ τ ά ι ν για τη Φυσική και του Κ ο π έ ρ ν ι κ ο υ για την Κοσμογραφία. Όπως αυτός ο τελευταίος αποκάλυψε την επιστημονική αλήθεια βγάζοντας τη Γη από το κέντρο του σύμπαντος, ο Δαρβίνος εκτόπισε τον άνθρωπο από την προνομιακή - αλλά κατ’ αυτόν αυθαίρετη - θέση του στο κέντρο του βιολογικού κόσμου. Με τον τρόπο αυτό, όμως, ήρθε σε σύγκρουση με την εκκλησία, η οποία τον είχε τοποθετήσει σε αυτή τη θέση. Αλλά μήπως και ο Κοπέρνικος δεν είχε και εκείνος τα δικά “τραβήγματα” με την εκκλησία ? Για να μην έχω και εγώ τα δικά μου, περνάω στο “δια ταύτα”. Που δεν είναι άλλο από την εφαρμογή της εξελικτικής θεωρίας στην ίδια μας τη κουζίνα. Πως, δηλαδή, από ένα πιάτο, με την αντικατάσταση κάποιων υλικών με άλλα και τη προσθήκη κάποιων ακόμη, έχουμε ένα άλλο πιάτο, που διατηρεί μεν πολλές ομοιότητες με το προηγούμενο αλλά είναι –ξεκάθαρα– ένα άλλο πιάτο, ένα άλλο είδος. Στη συνέχεια θα δείτε τα “νέα χαρακτηριστικά” αυτού του παρασκευάσματος και τις διαφορές του με την αρχική συνταγή. Εκεί που διαφωνώ με τον Κάρολο (Charles), είναι ότι εγώ δεν πιστεύω πως μπορεί να υπάρξει “δημιουργία χωρίς δημιουργό”.....
Λίγα μυστικά ακόμα
Η πρωτότυπη συνταγή ήταν με εσκαρόλ, ένα είδος κατσαρού αντιδιού. Δεν μου λέει και τίποτα το ιδιαίτερο και έτσι χρησιμοποίησα αντίδι από το σουπερμάρκετ. Και μια και είχα κομμένα και μαρούλια από τον κήπο, έβαλα και από αυτά στη σάλτσα. Έτσι ξέρω ότι “δουλεύουν” κανονικά και αυτά.Επίσης, χρησιμοποιούσε ένα λευκό αγελαδινό τυρί, το “stracchino”, καμμία σχέση δηλαδή με το φιλαδέλφεια της συνταγής που μόλις διατρέξατε. Και που να το βρω εγώ αυτό, τώρα. Ε, λοιπόν, πιστεύω ότι το μαλακό φιλαδέλφεια του πάει πολύ-πολύ καλύτερα. Δείτε γιατίΤο τυρί φιλαδέλφεια, με την θερμότητα του φούρνου, λιώνει, και ένα μέρος τους ρευστοποιείται. Ότι και να κάνετε, όσο καλά και να κλείσετε το ρολό, δεν θα το .....συγκρατήσετε, θα βρει τρόπο να διαρρεύσει. Έτσι όμως νοτίζει με ένα πολύ ωραίο υγρό το φρέσκο αντίδι της γέμισης, το μαραίνει και το νοστιμίζει με έναν υπέροχα ξεχωριστό τρόπο. ”Αυθαίρετα” ήσαν και η μελιτζάνα αλλά και το σκόρδο. Δεν το μετανιώνω, μου άρεσε πάρα πολύ έτσι η σάλτσα (και φάνηκε να αρέσει και .....στα ρολάκια). Τα υπόλοιπα όμως υλικά υπήρχαν, σας δίνω τον προσκοπικό μου λόγο..... ”Αυθεντικά” και “αυθαίρετα” υλικά, συνθέτουν ένα πολύ νόστιμο φαγητό. Το ρολό με την ελαφριά αλλά πολύ γευστική γέμιση (μόνο να ξέρατε τι νοστιμιά του δίνει η ισορροπημένη συνύπαρξη της πικάντικης αντσούγιας με το δροσερό αντίδι και το κρεμώδες τυρί.....), δένει θαυμάσια με μία αρωματική σάλτσα (γι’ αυτό τα τόσα πολλά φυλλαράκια Βασιλικού & ΣΙΑ) που αν την τρώγατε με μακαρόνια θα λέγατε “ρε, τι μακαρονάδα είναι αυτή !!!” Ε, τώρα θα πείτε“ρε, τι ρολάκια είναι αυτά !!!, ρε, τι ρολάκια είναι αυτά !!!” Κάτι από ...Αυλωνίτη μου κάνει αυτό ...
Ρολάκια με αντίδια, Philadelphia και αντσούγιες
Την Ruth Padel τη γνωρίζετε ? Έχετε διαβάσει γι’ αυτήν ? Έτυχε αυτές τις ημέρες να βρίσκεται, για τις ανάγκες ενός Συνεδρίου, στην Αθήνα. και για άλλη μία φορά εντυπωσίασε με την παρουσία της. Η γεμάτη διακρίσεις, αγγλίδα ποιήτρια, τρισέγγονη του Δαρβίνου, που μιλάει, μάλιστα, πολύ καλά την Ελληνική γλώσσα (έχει ζήσει για μεγάλα διαστήματα στην Ελλάδα και δίδαξε Ελληνικά στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, στο Λονδίνο) μου θύμισε τις περίφημες θεωρίες περί εξέλιξης του προ-προ-προπάππου της. Μεγάλο μυαλό, ο τύπος, σπουδαίος μελετητής, ένας από τους γ ί γ α ν τ ε ς της ε π ι σ τ ή μ η ς, ανεξάρτητα από την θέση που έχει ο καθένας περί κοσμοθεωρίας και προέλευσης των ειδών. Η θεωρία του για την ε ξ έ λ ι ξ η των ε ι δ ώ ν και την φυσική επιλογή, είναι ένα για τη βιολογία το αντίστοιχο της θεωρίας του Α ϊ ν σ τ ά ι ν για τη Φυσική και του Κ ο π έ ρ ν ι κ ο υ για την Κοσμογραφία. Όπως αυτός ο τελευταίος αποκάλυψε την επιστημονική αλήθεια βγάζοντας τη Γη από το κέντρο του σύμπαντος, ο Δαρβίνος εκτόπισε τον άνθρωπο από την προνομιακή - αλλά κατ’ αυτόν αυθαίρετη - θέση του στο κέντρο του βιολογικού κόσμου. Με τον τρόπο αυτό, όμως, ήρθε σε σύγκρουση με την εκκλησία, η οποία τον είχε τοποθετήσει σε αυτή τη θέση. Αλλά μήπως και ο Κοπέρνικος δεν είχε και εκείνος τα δικά “τραβήγματα” με την εκκλησία ? Για να μην έχω και εγώ τα δικά μου, περνάω στο “δια ταύτα”. Που δεν είναι άλλο από την εφαρμογή της εξελικτικής θεωρίας στην ίδια μας τη κουζίνα. Πως, δηλαδή, από ένα πιάτο, με την αντικατάσταση κάποιων υλικών με άλλα και τη προσθήκη κάποιων ακόμη, έχουμε ένα άλλο πιάτο, που διατηρεί μεν πολλές ομοιότητες με το προηγούμενο αλλά είναι –ξεκάθαρα– ένα άλλο πιάτο, ένα άλλο είδος. Στη συνέχεια θα δείτε τα “νέα χαρακτηριστικά” αυτού του παρασκευάσματος και τις διαφορές του με την αρχική συνταγή. Εκεί που διαφωνώ με τον Κάρολο (Charles), είναι ότι εγώ δεν πιστεύω πως μπορεί να υπάρξει “δημιουργία χωρίς δημιουργό”.....
Λίγα μυστικά ακόμα
Η πρωτότυπη συνταγή ήταν με εσκαρόλ, ένα είδος κατσαρού αντιδιού. Δεν μου λέει και τίποτα το ιδιαίτερο και έτσι χρησιμοποίησα αντίδι από το σουπερμάρκετ. Και μια και είχα κομμένα και μαρούλια από τον κήπο, έβαλα και από αυτά στη σάλτσα. Έτσι ξέρω ότι “δουλεύουν” κανονικά και αυτά.Επίσης, χρησιμοποιούσε ένα λευκό αγελαδινό τυρί, το “stracchino”, καμμία σχέση δηλαδή με το φιλαδέλφεια της συνταγής που μόλις διατρέξατε. Και που να το βρω εγώ αυτό, τώρα. Ε, λοιπόν, πιστεύω ότι το μαλακό φιλαδέλφεια του πάει πολύ-πολύ καλύτερα. Δείτε γιατίΤο τυρί φιλαδέλφεια, με την θερμότητα του φούρνου, λιώνει, και ένα μέρος τους ρευστοποιείται. Ότι και να κάνετε, όσο καλά και να κλείσετε το ρολό, δεν θα το .....συγκρατήσετε, θα βρει τρόπο να διαρρεύσει. Έτσι όμως νοτίζει με ένα πολύ ωραίο υγρό το φρέσκο αντίδι της γέμισης, το μαραίνει και το νοστιμίζει με έναν υπέροχα ξεχωριστό τρόπο. ”Αυθαίρετα” ήσαν και η μελιτζάνα αλλά και το σκόρδο. Δεν το μετανιώνω, μου άρεσε πάρα πολύ έτσι η σάλτσα (και φάνηκε να αρέσει και .....στα ρολάκια). Τα υπόλοιπα όμως υλικά υπήρχαν, σας δίνω τον προσκοπικό μου λόγο..... ”Αυθεντικά” και “αυθαίρετα” υλικά, συνθέτουν ένα πολύ νόστιμο φαγητό. Το ρολό με την ελαφριά αλλά πολύ γευστική γέμιση (μόνο να ξέρατε τι νοστιμιά του δίνει η ισορροπημένη συνύπαρξη της πικάντικης αντσούγιας με το δροσερό αντίδι και το κρεμώδες τυρί.....), δένει θαυμάσια με μία αρωματική σάλτσα (γι’ αυτό τα τόσα πολλά φυλλαράκια Βασιλικού & ΣΙΑ) που αν την τρώγατε με μακαρόνια θα λέγατε “ρε, τι μακαρονάδα είναι αυτή !!!” Ε, τώρα θα πείτε“ρε, τι ρολάκια είναι αυτά !!!, ρε, τι ρολάκια είναι αυτά !!!” Κάτι από ...Αυλωνίτη μου κάνει αυτό ...
Οδηγίες μαγειρέματος
- 1
Πλένουμε καλά τα αντίδια
- 2
Και τα κόβουμε σε σχετικά χοντρά κομμάτια.
- 3
Ανοίγουμε τη συσκευασία της σφολιάτας πάνω στον πάγκο μας, απλώνουμε τα κομμένα αντίδια κατά μήκος της μεγάλης διάστασής της, με τρόπο που να μπορούμε να την διπλώσουμε στη συνέχεια (ομοιόμορφα και στη μία πλευρά, αφήνοντας κάποια απόσταση από τις μικρότερες πλευρές).
- 4
Από πάνω του απλώνουμε, ομοιόμορφα, κομμάτια από το τυρί φιλαδέλφεια
- 5
Τέλος, απλώνουμε και τα φιλετάκια της αντσούγια.
- 6
Διπλώνουμε την σφολιάτα σε ρολό,
- 7
Κλείνουμε καλά το επάνω μέρος της
- 8
Και διπλώνουμε και τις άκρες, για να μη χυθεί το περιεχόμενο του ρολού
- 9
Σηκώνουμε το ρολό και το βάζουμε, μαζί με το χαρτί της συσκευασίας του, σε πυρίμαχο σκεύος ανάλογου μεγέθους.
- 10
Κόβουμε τα κομμάτια του χαρτιού που περισσεύουν από το σκεύος,
- 11
Αλείφουμε με τον κρόκο του αυγού, κτυπημένο, και το βάζουμε σε προθερμασμένο φούρνο στους 200 βαθμούς, να ψηθεί για 40 λεπτά.
- 12
Σε αυτό το διάστημα, θα ετοιμάσουμε τη σάλτσα.Καθαρίζουμε τη μελιτζάνα και την κόβουμε, αρχικά σε σχετικά χοντρές ροδέλες
- 13
Και στη συνέχεια σε μικρά κυβάκια (πλευράς 1 εκ).
- 14
Σε ένα τηγάνι ζεσταίνουμε 4 κουταλιές ελαιόλαδο και ρίχνουμε τη μελιτζάνα να τηγανισθεί για 5 λεπτά (ανακατεύοντας κάθε τόσο με ξύλινο κουτάλι και, αν χρειασθεί, προσθέτουμε λίγο ακόμη λάδι. Το ρουφάνε σαν σφουγγάρι οι αθεόφοβες !!)
- 15
Τσακίζουμε μία (ναι, ναι, ή και δύο, έτσι να σας χαρώ …) σκελίδα σκόρδο, μαζί με την φλούδα του,
- 16
Και την ρίχνουμε στο τηγάνι. Οι μελιτζάνες θα.....χοροπηδήσουν από τη χαρά τους.. Λίγα λαχανικά ταιριάζουν τόσο πολύ μαζί του.
- 17
Κόβουμε, και πάλι σε χοντρά κομμάτια, τα αντίδια. Μετά το 5λεπτο τηγάνισμα της μελιτζάνας,
- 18
Τα ρίχνουμε και αυτά στο τηγάνι, ανακατεύοντας πάντα, για να μαραθούν. Τους αρκεί ένα 2λεπτο.
- 19
Τότε προσθέτουμε τη ντομάτα, ανακατεύουμε να αναμειχθεί καλά με τα υπόλοιπα υλικά,
- 20
Προσθέτουμε και τα αρωματικά (βασιλικό, δυόσμο και φασκόμηλο, αλλά και δενδρολίβανο ή και μαντζουράνα, θυμάρι, εάν θέλετε),
- 21
Και μαγειρεύουμε για 10-15 λεπτά. Εάν χρειασθεί, (εάν αρχίσει να σφίγγει νωρίτερα η σάλτσα), προσθέτουμε λίγο ζεστό νερό. Όταν γίνει η σάλτσα αποσύρουμε το τηγάνι από την εστία.
- 22
Όταν είναι έτοιμο και το ρολό, το βγάζουμε από τον φούρνο και το αφήνουμε να χλιαρύνει.
- 23
Το κόβουμε σε λωρίδες των 5-6 εκατοστών, που τις τοποθετούμε κάθετα σε ένα πιάτο, σαν μικρά ρολάκια ανοικτά από τις δύο πλευρές.
- 24
Ανοίγουμε λίγο τα ρολάκια και με ένα κουτάλι χύνουμε μέσα του (και από πάνω τους) μερικές κουταλιές από τη σάλτσα. Σερβίρουμε ζεστά-ζεστά.
Λέξεις-κλειδιά
Παρόμοιες συνταγές
Περισσότερες συνταγές



























Σχόλια